21. 7. 2016

Obyvatel - Francis Cottam

Juliet se jednoho dne nečekaně vrátí po náročném dni v práce dřív a přistihne svého manžela v posteli s jinou ženou. Její dosavadní život se hroutí a ona je nucena najít si nové bydlení. Všechny cenově dostupné byty v Brooklynu jsou však otřesné, nebo zahalené podivnou atmosférou díky pohnuté minulosti, která se tu odehrála. Nakonec však Juliet narazí na byt snů. Nebo si to aspoň myslí...
Po zabydlení jí však začne připadat, že je v bytě na každém kroku pod dohledem. Občas ji i vystraší podivné zvuky, nebo více než přízračné siluety.

A to je vlastně prakticky vše, o co v knížce jde. Nedá se však říct, že by již anotace vyzrazovala celou knihu. Nejdůležitější je totiž ponurá atmosféra a to, jak se autorovi brilantně povedlo popsat vnitřní pocity strachu a bezmoci člověka, který není nikdy sám. Juliet je sympatická, racionálně založená žena, která nevěří na přízraky, ale po zradě svého manžela má na celém světě jen dva blízké lidi. Svou kamarádku Sydney a jejího manžela Mikea. Všichni jsou moc sympatičtí a jako postavy je budete neradi opouštět. 

Obyvatel je kniha, ze které skutečně mrazí. Pokud jste ten typ, co se u knih nebojí, tady vás postihnout minimálně lehce nepříjemné pocity. Za každým rohem budete očekávat zradu a pro jistotu oťukáte všechny zdi ve svém bytě, jestli se za nimi nikdo neschovává. To že jste paranoidní totiž přece neznamená, že vás nikdo nesleduje.


Francis Cottam si dal opravdu záležet na tom, aby čtenáři způsobil husí kůži, ale přitom se mu povedlo neodfláknout i nestrašidelné části knížky. Akční pasáže se střídají s tajemně děsivými a chvílemi člověku opravdu není dobře po těle.

Obyvatele nedoporučuji otevírat před spaním, ale jinak se důrazně přimlouvám za to, abyste si ho přečetli. Pokud vás baví různé thrillery a napínavé, i když ne přehnaně šokující strašidelné příběhy, jděte do toho. Vzhledem k jeho tloušťce vám čtení nezabere mnoho času, ale najdete v něm kvalitní a zajímavou zápletku, kterou jen tak z hlavy nedostanete.


80%
Share:

6 komentářů:

  1. Kolem te knizky uz nejakou dobu krouzim, ale nejsem si jista, jestli jsem na jeji motivy nevidela film, Imnimni past s Hilary Swank a Jefrey Dean Morganem, ale nejsem si jista, jestli je to ono, kazdopadne ten byl spis prumerny, kdyz opustim od toho, ze to, co se delo hlavni hrdince bylo opravdu priserne :) Mozna Obyvatele preci jen nekdy zkusim a porovnam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skutečně to vypadá, že spolu film a kniha souvisí, ani jsem nevěděla, že takový film existuje. Hilary Swank mám ráda, ale pokud říkáš, že je to průměr, asi zůstanu u knihy :)
      Obyvatel je fakt kraťoulinký, to sfoukneš raz dva :)

      Vymazat
  2. Obyvatel se mi také líbil a myslím, že autor se s dějem popasoval fakt dobře - i když už jsem se asi bála i víc. Navíc jsem totožnost Stalkera vytušila fakt až příliš brzo. Moc pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, ale jen u Osvícení. Tady jsem se cítila hlavně tak nepříjemně :D Jo, to mně to taky bylo jasný, ale stejně to bylo mrazivý.
      Díky!

      Vymazat
  3. Knížka na mě doma čeká už dlouho, tak snad mi sedne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To doufám :) Mě překvapila v pozitivním smyslu slova :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři