11. 2. 2015

Čtenářský klub

Důvod existence tohoto článku - NÁPAD! - tohle mi v blogosféře chybí!

Také máte během čtení nebo po dočtení knihy nutkavý pocit se vypovídat ze všech svých okamžitých dojmů, jenže nemáte po ruce nikoho, kdo by knížku četl ve stejné chvíli spolu s vámi a tím pádem nikdo ve vašem okolí není, jak se říká "na stejné vlně", neboli ve stadiu stejného nadšení jako vy? Je to sice pěkné, když s někým můžete probrat děj a postavy nějaké knihy ve chvíli, kdy si ji ten druhý konečně taky přečte, ale když už od vašeho vlastního čtení uběhl nějaký ten měsíc, není to úplně ono.

Už jste někdy zažili společné čtení, kdy jste si s kamarádem, či kamarádkou sdělovali dojmy přímo během čtení? A připadalo vám to skvělé a umocnilo to zážitek z dané knihy? Na mě to tedy rozhodně funguje a proto mě napadlo, že čím více lidí by se zapojilo, tím by umocnění zážitku bylo silnější. 

Taky hrozně rádi čtete recenze na knížky, které už jste přečetli a hledáte v nich skryté náznaky toho, zda si autor recenze všiml v knize stejných věcí jako vy? Já to tak alespoň dělám, ale hrozně mi chybí ten následný dialog, protože v komentáři pod recenzí se samozřejmě se svými postřehy moc nerozšoupnete, jelikož recenze je útvar, který má nalákat čtenáře, jež danou knihu teprve plánují zakoupit a přelouskat. 

Nejsem zrovna člověk, který dopředu dokáže naplánovat, co bude mít v následujících týdnech chuť číst, ale říkala jsem si, že na tom vlastně není nic špatného. Jinak jsem šíleně organizovaný člověk, tak proč tuto organizovanost neaplikovat i na čtení?

Rozhodla jsem se založit něco jako čtenářský klub 

Víte, takový ten klub, který bývá ve starých filmech a provozují ho starší tetičky, domluví se na jedné knížce, tu v jistém období přečtou a pak se sejdou na čaji o páté a debatují o ději a všem, čeho si při čtení povšimly? Něco takového. Akorát bychom na to šli trochu moderně. 

Inspiraci k tomuto nápadu mi dala youtuberka Littlebookowl, která založila Littlebookclub (pokud neznáte, mrkněte na goodreads a možná díky tomu rychleji pochopíte, jak bych to chtěla pojmout). 
Nevýhodou a zároveň výhodou tohoto klubu je angličtina. Já bych se však, alespoň z počátku, chtěla zaměřit na knihy, které byly vydány v češtině a stejně tak následná debata by probíhala v mateřštině, aby byla dostupná všem, kteří cizím jazykům nevládnou. 


Jak jinak, než online

Vzhledem k dnešní uspěchané době a tomu, že ani v malé České (a Slovenské) republice není v našich silách se scházet osobně a debatovat o přečtených knihách, je nejjednodušší diskuzi provádět online. K tomuto účelu jsem založila fórum, kde bude možno debatovat vždy o knize jako celku, ale i třeba po přečtení její pouhé části, bude možné probírat postřehy i v průběhu čtení, tedy kdykoli dočtete k nějaké zajímavé pasáži a budete se potřebovat vypovídat ať už ze šoku, který vám kniha uštědřila, nebo z jakékoli jiné emoce, kterou ve vás knížka vyvolala. Fórum bude šikovně rozděleno na jednotlivá vlákna podle kapitol/částí/stránek (to se uvidí podle konkrétních knih), aby takováto diskuze byla možná a do daného vlákna jste vstupovali se znalostí dané části a tím pádem nikdo nikomu nic omylem nevyspoiloval. 



Co se bude číst?

Dejme tomu, každý měsíc bychom dali dohromady seznam několika potenciálních kandidátů na přečtení. Pak by následovalo hlasování, které by vedlo k výběru knihy čtené následující měsíc (jako tvůrce si vyhrazuji právo mít poslední slovo, co se výberu knihy měsíce týče). Kdy, během měsíce, se rozhodnete po knize sáhnout, by už bylo naprosto na vás. Fórum pro danou knihu by bylo otevřené započetím každeého nového měsíce a vy byste mohli do jednotlivých vláken přispívat kdykoli. Pak už by se mohla snadno rozproudit debata ve chvíli, kdy máte knihu dosud v živé paměti, či jste zrovna s dalšími členy klubu ve stejné části děje. 

Na to, co se bude zrovna číst tedy budete mít zásadní vliv i vy, čtenáři. Ráda bych četla pestrou směsici žánrů, přičemž samozřejmě není možné se vždy zavděčit všem. Rozhodně není podmínkou číst vybranou knihu každý měsíc. Členství není založeno na pravidelném přispívání. Prakticky asi neplánuji žádná omezení. Proč taky. Měla by to být zábava. Budu ráda za kohokoli, kdo se připojí.

Nevím jak vy, ale já mám fakt špatnou paměť. A kromě sepsání recenze mi k zapamatování detailů pomůže to, když knihu s někým dopodrobna rozeberu. Nebylo by fajn, si při našem tempu čtení jedné knihy za druhou, trochu vrýt do paměti zážitky z jednotlivých vyprávění, které by jinak třeba zůstaly zapomenuty? 

Tuším, že nebudu první, kdo s tímto nápadem přichází do české blogosféry, ale pokud nějaký klub kdy byl funkční, tak časem asi ztroskotal na nedostatku času jeho členů, vzdálenosti mezi členy či to prostě tak nějak vyšumělo. Navíc se nejspíš asi nikdo nehrne do komplikované organizace takové skupiny, protože co si budeme povídat, koordinace by se časem mohla stát trochu náročnějším oříškem. 

Kromě společného čtení by se mezi aktivity klubu daly zařadit i další věci. Tématické články, soutěže a podobně, hádám, že to by se ještě doladilo za pochodu. Vzhledem k tomu, že ještě vůbec nevím, jestli by o takový "Čtenářský klub" vůbec byl v české blogosféře zájem, asi nemá smysl plánovat něco příliš mnoho dopředu. 

Ráda bych první čtení rozjela co nejdříve (ideálně v březnu) a začnu v jakémkoli počtu členů. Budu ale samozřejmě ráda, když se zapojí co nejvíc čtenářů, protože když nás bude víc, nebudeme se bát vlka nic a budeme moci knihu probrat ze spousty nejrůznějších úhlů pohledu, třeba i takových, které by nás samotné, jako jednotlivce, v životě nenapadly.

Tímto krokem samozřejmě nechci zazdít veškerá možná Společná čtení, která se poslední dobou značně rozjela. To vůbec ne. Nevidím nejmenší problém v tom, aby tyto dva projekty existovaly pěkně vedle sebe. Někdo preferuje jednorázovější společné čtení, někomu třeba ve chvílích, kdy se žádné nekoná, něco podobného chybí. 

Na organizaci samozřejmě nebudu sama. Ellen mi už přislíbila pomocnou ruku, takže by mělo všechno jít jako po drátkách.

Tak co, jak to vidíte? Láká vás představa Čtenářského klubu a každoměsíčního společného čtení? Zapojíte se? 
A jakou knihu byste případně rádi jako první četli v rámci tohoto klubu? 
Do komentářů pište, jaké knihy by se hodily ke společnému čtení, případně se rovnou registrujte na fórum, pokud máte zájem se stát členem klubu! Můžete mi napsat i na mail melindamyaddictions@gmail.com, pokud máte jakékoli dotazy, připomínky či podněty k fungování klubu :)
Díky za jakoukoli zpětnou vazbu, i takovou, která mi říká, že to co tady celou dobu blábolím, je totální blbost a mám se na to vykašlat! 
P.S: Pokud Vám celý článek připadá poněkud zmatečný, tak se omlouvám a určitě mi to dejte vědět taktéž, možná se polepším a vnesu do toho všeho trochu smyslu! V mé hlavě to zní úplně dokonale, "na papíře" už to nemusí být tak samozřejmé :) 
Share:

44 komentářů:

  1. Je to fajn, ale nevím, jestli by to online mělo takové to správné kouzlo... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nicméně kdyby to začalo, asi bych to zkusila, třeba by mě to chytlo... :)

      Vymazat
    2. Já se, coby Pražačka, nebráním ani osobním srazům :) Takových posezení v kavárně nad dobrou knihou a šálkem nejskvělejšího nápoje není nikdy dost (měla bych i prostory, kde by nás přijali s otevřenou náručí :)) Takže pokud by se to nějakým způsobem chytlo, tak by z mé strany nebyl nejmenší problém :) Doufám, že se nakonec rozhodneš zúčastnit :)

      Vymazat
    3. No, právě že na tomhle mě nejvíc štve, že bydlím v takovém ničemném městě, odkud jsou všechna velká moc daleko a skoro žádné spoje nikam... :(

      Vymazat
    4. A kruci! O jaké jde město, jestli smím být tak smělá? :)
      Každopádně! Právě proto si myslím, že fórum je optimální řešení! :) Můžeš být daleko a přitom přímo v centru dění :) Taky bych ráda pořádala každoměsíční schůzky u kafíčka, ale to prostě není realizovatelné :(

      Vymazat
  2. Jééé, to je super nápad :D Takový správně megalomanský - líbí se mi :) A kdyby bylo potřeba, ráda s čímkoliv pomůžu. Jinak jsem pro čtení jakýchkoliv knih, podřídím se čemukoliv ;)
    I když jsem tak trochu věděla předem, že něco bude, podobný nápad bych nečekala - myslím, že na náš společný projekt můžeš zapomenout, protože jestli bude účast taková, jaká si myslím, budeš mít práce až nad hlavu a já budu ráda přihlížet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!! :) Mno uvidíme, jak moc megalomansky se to vyloupne :D Nepatřím k nejznámějším blogerům, tak potenciál by tu byl, ale přece jen je na to potřeba i pozornost dalších blogerů :) Díky za nabídku, aspoň se nebudeš divit, když tě za nějakou dobu třeba zavalím prosbami o pomoc :D Super, otevřená mysl! To se mi líbí! :)
      Překvapila jsem tě, jo? :) Tak to mám dvojnásobnou radost! :D Jak už jsem zmínila, nejsem si jistá, zda to už od počátku bude mít velký úspěch, ale doufám v to! :)


      Vymazat
  3. Je to skvělý nápad Melindo, ale pár takových klubů už jsem "viděla" jen se to tady u nás nějak moc nechytalo, ale věřím, že pod tvým křídlem to půjde skvěle, takže já pokud bude možnost se určitě připojím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Basterko! Od tebe si chvály zvlášť vážím, jelikož jsi můj velký vzor! :) Právě, dost mi to u nás chybí. Těžko říct, zda když to dřív nešlo, to teď najednou klapne, ale třeba jo! Proč ne? :) Vsadím se, že je ve mě skrytý vůdcovský talent :)
      Budu se těšit na tvou účast a připomínky, ať už ke knihám, nebo chodu celého "klubu" (ještě musím vymyslet nějaký údernější název :D )

      Vymazat
  4. Mě se to moc líbí :) Skvělej nápad a určitě bych se zapojila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám OBROVSKOU RADOST! Neváhej mi napsat svůj tip na první čtenou knihu, či jakékoli připomínky! :) A zaregistruj se na fóru :)

      Vymazat
  5. To zní dobře. :) Budu se účastnit, pokud se bude jednat o knížku, kterou si chci přečíst nebo ji vlastním... :) Ale fakt skvělý nápad!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, Vlasti!! :) Skvělých nápadů tolik nemívám, jsem ráda, že jsem se zrovna tenhle rozhodla sdílet! :)
      Budu se těšit na tvou účast, nezapomeň sledovat facebookové stránky blogu a fórum, kde se budou objevovat novinky, ohledně dění v klubu! :)

      Vymazat
  6. Rozhodně bych to zkusila, super nápad! :) Já třeba už dlouho potřebuju impulz k zakoupení Stříbrné zátoky, tu bych si ráda přečetla a prodiskutovala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom stejně!!! Já Stříbrnou zátoku hrozně moc chci, ale přesně jako ty jsem měla problém s odůvodněním její koupě :D Dnes jsem na ní zírala v knihkupectví a říkala si, že ještě počkám!!! Takže! JSI NEJLEPŠÍ! Zařazuji tvůj nápad na seznam a budu doufat, že se dostane do finále! :D

      Vymazat
  7. Myslím, že je to skvělý nápad a ráda se připojím :) Něco takového tu scházelo :) Teď už jen vybrat knihu ke společnému čtení :) Já se nebráním skoro žádným žánrům, takže mi to je úplně jedno :) Pokud bych měla vybrat nějakou novější knihu, třeba by mě zajímalo pár názorů na knihy od Greena :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! :) To si právě taky myslím! :) Snad dostojím tak velké zodpovědnosti a zvládnu to vše zkoordinovat :) Ale blogu jsem dost oddaná, tak snad ano :)
      Otevřenost žánrům je vítanou vlastností :)
      Píšu si Greena! :) Já četla jen Aljašku a Hvězdy, takže z dostupných přeložených nám zbývají Papírová města? :) Nebránila bych se! :)

      Vymazat
  8. Skvělý nápad! Moc se mi líbí a rozhodně se zapojím. :) Budu ti jen držet palce, aby pod tvým dozorem klub vydržel co nejdéle. :)
    Co se týče Stříbrné zátoky, tak bych se klidně přidala, protože i já na ní mám spadeno, ale ještě jsem se ke koupi neodhodlala. :D A od Greena jsem tedy nečetla pouze Hledání Aljašky, ale i Papírová města bych ráda prodiskutovala, protože se mi ta kniha opravdu hodně líbila! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! :) :) Snad tady nedávám plané sliby, ale to já nemám ve zvyku! :)
      Super!!! Musím si začít dělat čárky, protože Stříbrná zátoka je evidentně populární! :)
      Hledání Aljašky jsem četla a rozhodně ji považuji za neskutečné zklamání :(
      Papírová města by šla! :)
      Btw. off topic - je možné, že jsem tě minulou středu zahlédla na Muzeu? :D

      Vymazat
  9. Společné čtení zaměřené na české knihy se u nás myslím neprovozuje, takže když budu mít čas, tak se ráda zapojím. :) Ale třeba na anglické knížky se zaměřuje skupina Čeští a slovenští blázni do anglických knížek. Teď to bylo sice trochu utlumené, ale třeba minulý měsíc jsme si dali společné čtení Aristotela a Danteho, které vyšlo poměrně dobře. A na tenhle měsíc máme domluvené čtení další, tak snad se stihnu zapojit. :D I když asi jsme nikdy o knize nijak vyloženě nediskutovali protože spoilery, jop. :) Ovšem s tímhle projektem ti držím palce! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super!!! :) Čím víc lidí, tím lépe! :)
      Vím o tom, že se čtou anglické knížky, ale chtěla jsem právě uspořádat něco pro ty, kteří anglicky nečtou, ať už z jakéhokoli důvodu :)
      Právě kvůli spoilerům to chci rozdělit na části. V článku to asi enní příliš srozumitelně vysvětleno, ale byla by jednotlivá vlákna, do kterého by člověk vstoupil až po přečtení dané části a tam by se mohly diskutovat už odhalené skutečnosti, či vlastní teorie :) To, jestli do toho vlákna vstoupíš nebo ne, už je samozřejmě jen na tobě a taky je na úvaze přispívajícího, co všechno si může dovolit do vlákna napsat :)
      Díky moc :) Snad to klapne podle mých představ! :)

      Vymazat
  10. No tak to moment! Myslela jsem, že je nad slunce jasné, že moje pomocná ruka je přislíbená už od okamžiku, co začneš uvažovat o tom, že něco tak velkého podnikneš! :) Ale teď vážně - úžasný a odvážný krok, držím ti moc palce, aby se to rozjelo a já se moc ráda zúčastním (pokud to bude kniha, kterou jsem ještě nečetla). Snad se čtenářský klub ujme, protože zrovna teď, když čtu Pana Mercedese tak mě hrozně mrzí, že se nemůžu s někým podělit o své dojmy! Kór jestli budou diskuze rozděleny i podle kapitol, takže se spolehlivě vyhneme spoilerům. No prostě máš můj OBDIV!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeeeej Ivcca ty citas Kinga? Som zvedava na recenziu ;-) Tesim sa

      Vymazat
    2. Děkuju, Ivcco!!! :) Já jen, že jsme se explicitně na ničem nedomluvily, tak jsem tě nechtěla postavit před hotovou věc tím, že tě tady napíšu a ty už nebudeš mít jinou možnost, než mi pomoci :D
      Děkuju moc :) Snad jsem si neukousla víc, než budu schopná zvládnout :)
      Přesně tak! Hrozně jsem u knížek postrádala někoho, s kým bych probrala, co se mi zrovna hodí hlavou, aniž bych mu prozradila nějaký zásadní spoiler. To prostě nejde :)

      Vymazat
    3. Péťo, dneska dočítám, tak snad stihnu napsat i recenzi! :) Zatím je to BOMBA

      Melindo, tak teď jsme se právě dohodly! :D Kdyby jsi cokoliv potřebovala, jsem tu pro tebe :-* A hrozně už se těším až to propukne!

      Vymazat
  11. Uzasny napad! I mne tohle chybelo a vzdy jsem jen zavidela Littlebookclubu, ze muzou spolecne cist a uzivat si to vsichni dohromady. Chtela jsem se uz zucastnit nejakych tech spolecnych cteni, ale vetsinou se zrovna cetly knihy, ktere jsem nemela doma. Ale kdyby to timto zpusobem bylo kazdy mesic s jinou knihou, mela bych snad vetsi sanci narazit na knihu, kterou mam doma neprectenou. Takze ja jsem jenom nadsena, ze se toho konecne nekdo zhostil a s radosti se zapojim! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!! :)
      Přesně tak! :) Na druhou stranu jsem většinou neměla chuť na knížky co čtou (až teď, když čtou Aristotela a Danteho..) A číst česky je pro většinu Čechů prostě pořád ještě pohodlnější, tak jsem si říkala, proč si neudělat rovnou vlastní klub :) :)
      Super!!! :) Jsem ráda, že tě nápad zaujal!!! Snad se ti trefíme do vkusu a nějaké nepřečtené knihy :)

      Vymazat
  12. Tak toto ma velmi zaujalo! Idem sa zaregistrovat a rada ssa k vam pripojim :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Také se velmi ráda zapojím, vypadá to na velmi dobrý nápad :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paráda! Díky moc! :) Budu se těšit na tvé příspěvky :)

      Vymazat
  14. Téda veľmi pekný nápad!! :) Zapojím sa určite, keď mi to čas bude dovoľovať.!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! :) Super, mám radost! :) Všechno info bude na facebooku, ale hlavně na uvedeném fóru :)

      Vymazat
  15. Je to úplně úžasný nápad! Už jsem něco podobného viděla, ale nikdy to nevydrželo a čtenáři se nikdy neshodli na nějakých knihách. Navíc v takových skupinách bylo neskutečně mnoho spoilerů, takže jsem ráda, že to máš tak skvěle vymyšlené! Určitě se budu taky zapojovat do diskuze, jen co zjistím, jak se s tímto fórem zachází. Jsem zvyklá na úplně jiný a dělá mi trochu problém orientace. Ale to zvládnu! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! :)
      Samozřejmě, dohodnout se na jedné knize bude asi potíž, ale holt nikdy se asi nedá vyhovět všem. Snad to ale nikoho neodradí :)
      Snad to mám skvěle vymyšlené, to se uvidí! :D
      Paráda, budu se těšit na tvoje příspěvky :) Fórum je podle mě velmi intuitivní a hned se zorientuješ :)

      Vymazat
  16. Naprosto skvělý nápad! Máš to moc hezky vymyšlené. Už jsem se i registrovala na foru :-D a určitě se moc moc ráda zapojím! :-D Co jsem se tam tak dívala, co čtenáři psali, tak bych byla rozhodně pro Archiv, něco od Greena, Potrhaná křídla... :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :) Jsem ráda, že se nápad ujal :) Prima! :) Je dobře, že ses ihned registrovala :) Bude tam všechno čerstvé info :)
      Ještě asi někde vyvěsím nějakou anketu, kde můžeš svůj názor projevit pomocí hlasu, každopádně co je psáno, to je dáno, vím o tvých preferencích a uvidíme, jaká knížka se nakonec odhlasuje :)

      Vymazat
  17. Super! Momentálně čtu Miniaturistu a chci číst Klejinčino tajemství, Muž jménem Ove, Ve stínu černých ptáků, Motdecai, případ s knírem a Marťan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Muži jménem Ove bych se asi nebránila, i když jsem ho chtěla spíš zvládnout jako audioknihu :) Super, nové nápad! Můžeme je zařadit třeba i v dalších měsících, momentálně se už hodně lidí shodlo na několika dalších knihách :)

      Vymazat
  18. Všichni kdo jste projevili zájem se zúčastnit! Prosím hlasujte pro vybranou knihu měsíce :) V pravém sloupci na blogu již najdete anketu s návrhy, které padly více než jednou a vypadá to, že o ně máte vážně zájem :)

    OdpovědětVymazat
  19. Super nápad! určitě se zapojím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paráda! :) Zahlasuj v anketě a sleduj facebook blogu pro další info :)

      Vymazat
  20. Celou dobu co si tento článek vydala přemýšlím, zda do toho jít nebo ne :D
    Je to úžasný nápad ale si blázen, když to chceš mít na starosti, ale já věřím tomu, že si dostatečně schopná a zodpovědná, že to zvládneš a budeš z toho ke všemu mít ještě radost! Tyto mega nápady jsou suprové, snad jen aby vydrželi lidi u toho, tak se musíš dostatečně často připomínat :D
    Já jdu do toho taky, pokud to budou knihy, které mám doma, tak proč ne :) A inspiraci na nákup sice nepotřebuji, ale i tak je to dobré, kdybych někdy nevěděla, co koupit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeeeej! :D Pojď do toho s námi!! :) :) Momentálně to tedy vypadá na RPO, ale podle mě není nikdy moc brzy na re-reading RPO :D :D
      Díky moc! A ano, asi jsem blázen :D Ale uvidím, jak se to chytne, jak proběhne první měsíc a jak to bude náročné a jestli to vůbec vydrží :) Byla bych ráda, kdyby ano :) Myslím, že snad na tohle ještě moje schopnosti stačí :) A kdyžtak mám dvě pomocnice :)
      Připomínat se budu, ale musím zajistit, aby to nehraničilo s otravností :D a ta hranice je tenká :D
      Pojď do toho s námi! :) Čím víc, tím líp! :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři