18. 1. 2015

Top týdne #44

Účastním se projektu/meme/čehosi s názvem Top týdne. Původním autorem je Luu
Úkolem je sestavit 52 žebříčků o 10 položkách na nejrůznější témata. Je to zamýšleno tak, že po celý rok budete každý týden přidávat jeden žebříček (52 týdnů = 52 žebříčků = jeden rok)
Téma číslo 44 zní

NEJVĚTŠÍ KNIŽNÍ (a knihomolsko-blogerské)VÝZVY

1) Navštívit knihkupectví a odejít s prázdnou
Tohle je nejspíš výzva pro každého, kdo má rád knížky. Často se ale snažím trénovat sebeovládání a chodím se do knihkupectví jen tak mrknout a pomazlit s novinkami. Často mi to vyjde, ale jsem jen člověk a občas se neudržím. 

2) Sbalit si vhodné knížky na dovolenou
Odjíždím-li na nějakou dobu mimo dosah své knihovničky, předchází tomu dlouhé rozhodování, jaké knížky vzít s sebou. Jako náladový čtenář mám ráda na výběr, neumím si naplánovat předem co budu číst. Musím vždy popadnout na co mám zrovna chuť. Když odjíždím, je potřeba však přibalit od všeho něco. Potíže s váhou zavazadla hravě vyřeší čtečka.

3) Psát články na blog pravidelně, ale ne moc často
Pravidelnost mi problém nedělá, ještě jsem v takové té zapálené fázi, kdy mě blog hrozně baví. Občas mám období, kdy mě denně napadají skvělá témata úvahových článků a někdy bych nejradši ve stejný den zveřejnila vykecávačku a povedenou recenzi. Je však třeba najít tu správnou rovnováhu, aby moji čtenáři, kteří třeba denně nemají čas studovat blogy, zachytili všechny články, které chtějí. Nerada bych, aby se někomu můj blog omrzel proto, že publikuji články příliš často. 
Jenže u psaní si tak nádherně odpočinu od učení a dalších povinností...

4) Nenakupovat všechny knížky, které se líbily mým oblíbeným blogerům
Nejenom, že by se to výrazně podepsalo na mém útlém rozpočtu, ale brzy bych se nevešla do pokoje, ve kterém by byla hromada knih, kterou bych nestíhala přečíst, ani kdybych žila 300 let.

5) Přečíst Bibli
Jakožto někdo, kdo náboženství příliš neholduje, jsem tuto "Knihu knih" nikdy přečíst nedokázala. Je to opravdu výzva, ale nejspíš ji nikdy neporazím. Jenže jak můžete kvalifikovaně něco odmítat a zavrhovat, když o tom nic nevíte? 

6) Nechat rozečtenou kapitolu
Znáte to, čtete si před spaním a najednou zjistíte, že jen tak přejíždíte řádky očima, ale už několik stránek netušíte, co vlastně obsahují, tak moc jste unavení. Jenže nedočíst kapitolu....to je nemyslitelné! 
Ne, není. Nemá cenu lámat tyhle věci přes koleno. Zítra je taky den a kapitolu si můžu dočíst klidně i ráno :)

7) Naskládat nové knížky do knihovny, kam se zcela evidentně už vůbec nic nevejde
 Přinesete si nálož nových knížek z knihkupectví, nebo z pod stromečku a koukáte, že je do své systematicky uspořádané knihovničky už nemůžete nacpat. Jenže knihomolové jsou vynalézaví a najdou si způsob, jak knížky znovu a znovu přeskupovat a s láskou rovnat do nové podoby.

8) V městské knihovně si půjčovat jen tolik knih, kolik stihnu přečíst
To byl můj hlavní problém zejména, když jsem byla mladší a odkázaná jen na kapesné a vlastní knihy jsem dostávala jen k výjimečným příležitostem, jako jsou narozeniny, vánoce, nebo vysvědčení. Z knihovny jsem si běžně nosila po 15 knížkách a pak je do nekonečna prodlužovala. Dokud to ještě šlo. 
Teď, když jsem znovuobjevila kouzlo knihovny mi to začalo zase dělat problém. Jenže když tam leží knížka, kterou bych tam nečekala (ta novinka, jak se všem hrozně líbí), úplně opuštěná...přece ji tam nenechám, aby mi ji někdo na několik měsíců vyfouknul! To že mám v náručí už pět dalších a za dva měsíce je musím přinést na vrácení, to je přece irelevantní. Samozřejmě přečtu maximálně dvě a zbytek vracím nepřečtený.

9) Komentovat přečtené články
To je něco, co mně, zas až takový problém nedělá, pokud si přečtu něčí blogový výtvor na počítači. Jakmile ho dočtu až do konce, vždy zanechám komentář, protože vím, jak mě samotnou zpětná vazba potěší. Přiznám se, že jsem trochu líná psát delší texty na mobilu, kde taky na internetu trávím významné množství času, takže když si vzpomenu, tak okomentuji článek zpětně z počítače. Někdy ale zapomenu. Bez mučení přiznávám.
Miluji komentáře na vlastním blogu a baví mě je i psát ostatním :)

10)  Goodreads výzva/další čtecí výzvy
Nemůžu zapomenout zmínit doslovně pojmenované koření knihomolského života. Všichni si rádi klademe nějaké cíle, ať už v životě osobním, profesním, či v tom knižním. Nejlepší odměnou je pak samozřejmě uspokojivý pocit vycházející z pokoření dané výzvy. 

Co je pro vás v knižním světě opravdovou výzvou? 
Share:

22 komentářů:

  1. Kromě 5 a 6 bych to také potřebovala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Jsem ráda, že se shodneme :) Díky za komentář, Basterko :)

      Vymazat
  2. Super článek! S trojkou fost souhlasí, stejně tak i se šestkou.
    Co se té Bible týče - já sama jsem křesťanka a neodvedu si pedstavit den, kdy bych trochu z Bible nepřečetla, jelikož jsem si ji fakt zamilovala. :D Na druhou stranu jsem se snažila zjistit si hodně informací i o nekřesťanském světě a ostatních náboženstvích, takže chápu co myslíš tím, že to chceš přečíst proto, aby jsi neodmítala něco, co jsi sama nečetla. :D Podporuju tě v tom. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) :)
      Páni, to jsem nevěděla! :) Vlastně asi neznám nikoho věřícího, tak jsem k tomu nikdy neměla žádný vztah a když už nějaký, tak spíš odmítavý. Ale chápu, že mnoho lidí může v náboženství najít spousta dobrého :)
      Díky moc za podporu :) Přijde mi nefér odsuzovat něco, o čem nic nevím no :) Neodsuzuji to u jiných, jen mě samotnou nikdy nenapadlo se hlásit k nějaké víře :)

      Vymazat
    2. No, abych byla upřímná, v náboženství tedy rozhodně moc nenacházím. :D Náboženství nemám ráda, ale z víry čerpám hodně. :)

      Vymazat
    3. Moc se omlouvám, že jsem to takhle hodila do jednoho pytle :) V téhle oblasti bych se měla buď víc vzdělat, než něco plácnu, nebo o tom prostě nemluvit vůbec, když jsem takový pako :D
      Každopádně je to určitě super, když máš takhle z čeho čerpat :)

      Vymazat
  3. Souhlasím s každým bodem ! Bibli si chci přečíst už taaaak dlouho ! Sama nejsem nějak škatulkově věřící (nehlásím se k žádnému náboženství i přesto, že Boha volám u každé zkoušky :D), ale Bible je něco, co prostě považuji za základ (znát biblické příběhy), ale ráda bych jednoho dne neměla její obsah jenom zprostředkovaný, ale sama si ji přečetla :)
    Super článek - stejně jako vždy <3 :)
    Dovolená je zlo ! :D Nikdy nevím, co vzít ! Poslední dobou to řeším čtečkou, ale řekněme si to upřímně, není to ono :D
    Já mám problém s tím psát články :D Nápady by byly, ale právě teď mám nulový čas (kdybych přestala dělat kraviny, ten čas by byl, ale mám pocit, že komentování článků je méně promarněného času, než sepisovat svůj vlastní :D logika hadr, ale mému přesvědčení to nikdo nevyvrátí :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) :) Jupí! :D
      Já si ji asi stejně nikdy nepřečtu, prostě je to na mě trochu moc a tak nějak mi asi stačí ty zprostředkované příběhy (které, jak přiznávám bez mučení taky do detailu moc neznám)
      Děkuju ♥
      Já si beru obvykle počet knížek = počtu dnů + čtečku :D
      :D :D Já si na blogování a čtení vždy čas udělám :) Právě připravuji článek na toto téma :)
      Jsem ráda, že na komentování čas máš! :) :D

      Vymazat
  4. Přečtení bible mě nijak nikdy moc nelákalo, a přiznám se že ani neláká. A ten pocit v knihovně dobře znám, spoustu bodů máme stejných :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to láká jen z toho důvodu, abych mohla ospravedlnit spousta věcí, které si o náboženství myslím logickými argumenty vycházejícími právě z Bible. Ale upřímně řečeno to asi nezvládnu :D
      To jsem ráda, že se shodneme :)

      Vymazat
  5. Všechno je to naprosto nadlidský výkon. Jak se má člověk pořád ovládat, když jde o tak skvělé věci? Ale naše peněženky z toho opravdu nemají radost. Odejít z knihkupectví bez knih? To se mi stává jen málokdy a to většinou tehdy, když u sebe žádné peníze nemám :D Když jo, vždy si něco koupím. Dovolené jsou zlo. Nikdy nevím kolik ani jaké. Dokážu hodinu strávit jen nad vybíráním knih! To je děs :D U trojky to řeším jednoduše - když mám chuť psát, tak si to napíšu dopředu a potom můžu zveřejňovat, když zrovna nemám čas. Knihovny jsou taky zlo. Měla jsem to úplně stejně, vždy jsem si odnášela hromadu knih a potom je prodlužovala, ale to jak kdy. Někdy se mi je povedlo i přečíst! :D Komentování mi nevadí, protože já mám po škole času dost a komentovat stíhám více méně všechno. A výzvy? To radši ani nekomentuji, jinak už nevím :D Skvělý článek jako vždy! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Asi tak :D Ale náhodou se mi to celkem daří :)
      Na dovču si beru většinou knížku na den + čtečku :D Člověk nikdy neví, na co bude mít chuť :D Jen jednou se mi povedlo, že jsem přečetla snad vše, co jsem měla s sebou :D
      Taky si předepisuji články dopředu, ale většinou jsem z nich tak nadšená, že bych se o ně nejradši podělila hned a slyšela názory čtenářů :D Ale schovávám si je moudře na horší časy :)
      Jsem ráda, že stíháš komentovat! :) :) :D
      Děkuji moc! :) :)

      Vymazat
  6. Souhlasím skoro se vším. Když jsem začala po 3 měsících znovu chodit do knihovny, říkala jsem si, že začnu s "čistým štítem", a že to zvládnu v pohodě. Ale od tý doby se to se mnou zase táhne. :D
    Nedočítat kapitoly jsem se naučila, když jsem četla knihy, které žádné kapitoly neměly (nebo opravdu dlouhé. Teď už to moc neřeším.
    A knihy na dovolenou moc neřeším (většinou stejně nemám čas číst nebo si tam nějakou koupím). horší je to, když někam jedu jen na chvilku (den, dva). Většinou si beru minimálně 2 knihy. A někdy i pět. :D Ale nemůžu si pomoct. Co kdybych si náhodou usmyslela, že mě ta jedna kniha nebaví... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D Právě :D Člověk si napůjčuje hromadu, vrátí je, některé si půjčí znova a ty se už tak nějak stanou stabilní součástí knihovničky a leží ladem několik měsíců nečtené :D A k tomu se vrší další knihovní i vlastní knížky :D Začarovaný kruh :)
      Taky už to moc neřeším. Labyrint jsem onehdy odložila asi 4 stránky před koncem, protože už to prostě nešlo a já si závěr chtěla pořádně užít a ne jen tak v polospánku přetrpět :)
      Já je tedy řeším :) Když všichni odpadnou, tak si čtu do noci :)
      Pro mě už je skoro jedno, jestli balím na víkend, týden, nebo čtrnáct dní :D Několik knih přibalím vždy :D
      Právě proto beru taky nějaké rezervní :D

      Vymazat
    2. Stabilní součást knihovničky :D :D Nejhorší jsou knihy, které mám půjčené ze školy. Už pár let :D (ale mám je přichystaný, až pojedu do Prahy a budu mít cestu kolem a nezapomenu na ně :D).
      Tak to já jsem většinou první, kdo odpadne :D

      Vymazat
    3. :D To škole nevadí, že už je máš pár let? :D To je zvláštní :D
      Jaaaasněěě :D
      Aha :D To já ne :D Sice se mi třeba chce jako první spát, ale pak vlezu do postele a to je pro mě od nepaměti signál k vyndání knížky a předspacímu čtení :D Většinou mi to vydrží pěkně dlouho :)

      Vymazat
  7. Nemám co dodat, mé cíle jsou s těmi Tvými identické... Včera se mi například stala zvláštní věc: Měla jsem celý den čas a chuť blogovat a taky tolik nápadů, že jsem nakonec nenapsala nic :D Raději jsem se pustila do čtená Saecula a už jsem skoro na konci :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) :) Jsem ráda, že jsme na tom stejně :)
      Vážně? :) Tak to je dost zvláštní! Kdybych měla nápad, okamžitě ho píšu :) Třeba ho nezveřejním, ale jen nastíním myšlenku, abych ji nezapomněla a později ji mohla třeba rozvést, protože dobrých nápadů není nikdy dost :)
      No, ale čtení jako alternativa je taky parádní, takže podle mě jsi to vyřešila na jedničku :)

      Vymazat
    2. Ono jde spíš o to, že jsem těch nápadů měla až moc :D Ale tohle je dost individuální a každý to má jinak... Netvrdím, že se to děje všem. A rozepsaných článků mám mraky. Než něco vpustím mezi lidi, pořádně si to zkontroluji... Kdo by četl články s gramatickými chybami a obraty, které nikdy nikdo nepoužije :D

      Vymazat
    3. Tak to máš asi pravdu, to mohlo být dost náročné :D
      Také si většinou všechno milionkrát kontroluju, než to publikuji :D Ale často se mi stává, že si další chyby a blbiny najdu až v publikovaném článku a honem to opravuji :D V editoru už to prostě na podesáté nějak nevidím a na blogu to na mě září jak žárovička :D Vždy doufám, že to ještě nikdo neviděl :D

      Vymazat
  8. Hned u prvního bodu jsem dostala záchvat smíchu :D :D To je tak trefné! Číslo 4 to je vážně děs, tolik skvělých tipů! Bibli bych si ráda někdy přečetla, ale vím, že ten čas teď ještě nepřišel. Jinak co se týče čísla 6 - nevím, jestli jsem jediná, ale já si na kapitoly prostě nehraju. Jsem schopná zavřít knihu jednu stranu před koncem kapitoly, zkrátka kdekoliv :)
    Moc pěkný článek :) Pro mě by byla největší výzva - ani jednou si nepřičichnout ke knize, kterou čtu :D To zkrátka NEJDE.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D Jojo, já jsem takový vtipálek :D Jsem ráda, že jsem tě pobavila :)
      Tak to ti závidím! Já se to musela naučit. Ale nutit se do dočtení kapitoly je vážně hloupost :) :)
      Děkuji moc :)
      Pravda, to je taky výzva :D Ale je fakt, že třeba ke knížkám z knihovny třeba většinou vydržím nečuchat, protože bych někdy mohla dostat nepříjemný šok :D :D A čtečka taky nevoní :( :D

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři