24. 6. 2014

Shatter me - Tahereh Mafi

Moc nevím, jak tuhle knížku hodnotit, ani co k ní pořádně napsat. Ale pokusím se něco splácat

Juliette je slečna, jejíž dotek je smrtící. Juliette byla vytržena ze svého života u rodičů a zavřena v izolaci. Ne že by to až tak vadilo, protože svět už není to co býval. Reestabilishment ovládá celou zemi a vlastně doma nikdy nebyla pořádně šťastná. Je totiž monstrum. Jednoho dne k ní do cely zavřou dalšího člověka. Mladíka s nejmodřejšíma očima na světě. Juliette ty oči poznává. Adam. Dávné a zasunuté vzpomínky, které se ze všech sil snažila potlačit vyplouvají na povrch.
Po pár dnech společného soužití je Juliette opět vytržena z rutiny. Je tu totiž Warner. Chlápek s velkými plány do budoucna a který se o Juliette zajímá nejen jako o pohlednou slečnu, ale hlavně jako o drahocenné obohacení  jeho armády. Voják jež zabíjí pouhým dotykem. To je jako sen. Juliette se však myšlenka stát se něčím nástrojem na zabíjení ani trochu nezamlouvá. Rozhodne se tedy uprchnout. To ale není tak snadné. Warner ji hlídá jako oko v hlavě. 

Juliette ač moc nemluví, tak je vážně neskutečně ukecanou postavou. Hrozně mě štvala její zvyk nikdy neodpovědět na otázku, ale sama měla otázek spousta a když nedostala odpověď, tak moc příjemná nebyla. Navíc byla fakt ujetá co se týče Adama. Některé ty její řeči už byly k nevydržení. A ještě jedna věc...chápu, láska je dá se říct "slepá". Ale chtěla bych vidět, jak by někdo po půl roce na samotce s hnusným nevýživným jídlem a studenou sprchou jednou za čas s kouskem mýdla nalezeným na zemi, mohl být tak šíleně sexy, jak byla popisována Juliette. To prostě nemá logiku.
Ale určitě není plochou postavou. Po tom všem co prožila je jasné, že nebude žádné sluníčko. Nikdy neměla možnost se moc s lidmi sblížit a tak je tak trochu pako. 
Adam byl chvílemi stejně otravný jako Juliette, ale přece jen o něco snesitelnější. Adamův vztah k Juliette mi připomněl Holdera a Hope. Prostě ten vývoj je trošku přitažený za vlasy. Založený na něčem, co prostě podle mě nemohlo existovat.
Warnera bych nakopala :D Ale je vážně skvělý villain. Prostě je úplně vyšinutý a dokáže si ospravedlnit svoje pokroucené činy jako správné.
Nejlepší a nejhumornější postavou je jednoznačně Kenji, jehož poznámky mě mnohdy dostávaly do kolen.
Tři hvězdičky, možná tři a půl, ta posledních 20%, protože tehdy mě to teprve začalo pořádně bavit. Tuším, že další díly budou snad lepší. Hned se do nich pustím.
Share:

7 komentářů:

  1. Hezky napsané, jak Tě všichni štvali :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je prostě hrozný :D Celkem dobrá série plná iritujících charakterů :D Mám to stejně s Nástroji smrti :D

      Vymazat
  2. Shatter me.. pff.. zpětný pohled? Dala jsem tomu 4* - minulý rok. Teď bych skončila na 3, protože s tebou souhlasím. Všichni jsou otravní. :D Ale klid, Zlomená je lepší.

    a btw. nejvíc nesnáším Adama, představuje největšího knížního troubu, jakého jsem kdy poznala. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako není to nejhorší, váhala jsem a chtěla dát 4*, ale první půlka mě prostě nezaujala.
      Adam předčí v tvém seznamu i Peetu jo? :-D to čumím. Večer se začtu do Unravel me snad :-) tak uvidím :-D

      Vymazat
    2. Nepleť si troubu s debilem.. :D :D :D

      Vymazat
  3. Na zacatku recenze jsem si rikala, ze bych si tu knizku rada precetla, ale potom co ctu, ze te vsichni stvali, uz ani nemam chut :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ale pouze můj pocit z těch hrdinů. Naopak jsem četla spousta názorů o tom, jak je Juliette úžasně oduševnělá a silná hrdinka :-) mně jen prostě až moc věcí rozčilovalo (třeba věci co ostatním přijdou normální já nevím :-D)

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři