26. 4. 2014

Tweety s city - Elizabeth Rudnicková

Tak tahle letní jednohubka dočtena. Nevím jestli to bylo způsobeno tím, že bylo dneska tak nádherně, nebo tím, že jsem to četla v prodlevách mezi učením na zápočet z fyzikální chemie. Nebo tím, že jsem na to zrovna měla náladu. Možná kombinací všeho. Ale nebylo to tak zlé. 
Celý příběh se odehrává pouze ve tweetech, e-mailech a blogových příspěvcích. V tom se mi zdá hodně originální. Na druhou stranu je ten koncept podle mě hodně nedotažený. Ale je to celkem svěží a čtení rychle utíká. Měla jsem dočteno v řádu pár hodin. 
Claire už hrozně dlouho miluje jistého borce ze školy (Jacka), což je neustálým tématem jejích rozhovorů s kamarádkou Lottie, která to s klukama fakt umí a randí vlastně neustále. Další komu se Claire svěřuje je její dlouholetý kámoš Will, který je do ní už celé věky zakoukaný a Claire je tak natvrdlá, že jí to nedochází. Will si celý nešťastný pořád vylévá srdíčko kámošovi Bennettovi až jim jednou v palicích uzraje "geniální" plán. 
Celý příběh je trošku ujetý a vážně hodně moc předvídatelný. Claire je postupem času vážně trošku otravná svými řečmi o Jackovi a o koních. Vlastně v celé knížce jde jen o 4 věci. O školu, nešťastnou lásku, koně a lži. 
Překlad je sice trošinku kostrbatý. Protože kdo takhle mluví/píše? Mám pocit, že možná někdo, kdo někoho paroduje. Ale ok. Hrdinové se spíš chovali jako 13-ti letí, než jako by jim bylo 16. A kluci spolu probírají takovéhle věci a takhle otevřeně? To mi neříkejte. Ale bylo to svým způsobem sladké :) Závěr jsem četla dokonce s úsměvem na rtech.
Nečekejte žádný literární skvost. Ale ani bych to nenazvala brakem. I když tři hvězdičky už jsou u mě fakt málo (vlastně jsou to spíš takové 2,75). Ale když si knížku vezmete na slunečné odpoledne k vodě, tak si myslím, že neprohloupíte. 

Str. 248 Tenhle úsek mě obzvlášť pobavil :D
"Jseš jeho humřice. Jeho labuť. Jeho drahá tučňáčí polovička. Jako je Spock pro Kirka. Chci říct, že to možná nechceš vzít na vědomí, ale to na věci nic nemění."
"Cože? Humřice??"
"Ty víš. Mají jednoho partnera na celej život. Snažím se bejt romantickej. Přeber si to jak chceš."
Share:

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři