5. 4. 2014

Top týdne #3

Díky Katherine Paul jsem se rozhodla se zúčastnit projektu/meme/čehosi s názvem Top týdne. Původním autorem je Luu
Úkolem je sestavit 52 žebříčků o 10 položkách na nejrůznější témata. Je to zamýšleno tak, že po celý rok budete každý týden přidávat jeden žebříček (52 týdnů = 52 žebříčků = jeden rok)
Téma číslo tři zní

KNIHY Z DĚTSTVÍ

Pojmu to možná spíš podle autorů, protože když jsem si už něco oblíbila, tak jsem pak většinou přečetla všechny knížky od daného spisovatele....tedy všechny co byly k dispozici u nás v knihovně. Nevím co se ještě považuje za dětství, ale já vezmu knížky co jsem četla tak do 14. roku života

1) Arthur Ransome
Tenhle chlápek prostě umí. Knížky četla i moje mamka, když byla dítě. Jeho Trosečníky z vlaštovky si budu pamatovat navždy. Hrozně jsem pak chtěla mít prázdniny jako hlavní hrdinové. Jezdit na vlastní plachetnici a popíjet zázvorové pivo :D Díky Holubí poště jsem se zamilovala do chemie, protože tam naši námořníci hledají zlato a Dick vysvětluje, že se pozná podle toho, že se rozpouští pouze v lučavce královské. Prostě nádhera. Co vám budu povídat

2) Enid Blyton
Série Správná pětka, Tajná sedma, Kamarádky, Tajemství...četla jsem je všechny. Mám úplně chuť si nějakou přečíst znova. Protože jsem to hrozně žrala. Jsou napsané někdy snad ve 40. letech, ale stejně jsem si to šíleně užívala :) Právě protože životy těch dětí, byly úplně jiné než naše dětství. Nebo alespoň moje :)

3) Thomas Brezina
Klub záhad, klub čarodějek, Tygří parta, Penny a sedm bílých tlapek. Prostě moje srdcovky. V knihovně jsem vždycky jásala, když měli další díl :)

4) Lemony Snicket
Lemony Snicket a jeho Řada nešťastných příhod také neodmyslitelně patří k mému dětství a hrozně mě bavily osudy Violet, Klause a Sunny, kteří museli být těmi nejsmolnějšími sourozenci pod sluncem. Upřímně jsem nenáviděla hraběte Olafa a hrozně jsem jim fandila 

5) Husí kůže
Hrozně ráda jsem si četla tyhle krátké horory. Napínavé a přitom se to dalo slupnout za jeden večer 

6) Anthony Horowitz
Alexe Ridera a Sílu pětice jsem taky milovala a miluju doteď!

7) Dívky v sedlech
Nebudu předstírat, že jsem nevyrostla na téhle nekonečné sérii. Koně jsem nikdy nějak nemilovala. To spíš všechno holčičky okolo, ale tahle série se mi četla fakt dobře a hrozně jsem si oblíbila Lisu, Carol i Stefi 

8) Karen McCombie
Tato autorka se proslavila zejména sérií Dóóóst dobrý....kterou mám doma kompletní a svého času mě taky hrozně bavila. Prostě puberta. Ale nestydím se za to!

9) Meg Cabot
Princezniny deníky a Mediátor. Myslím, že není co dodat :)

10) Lenka Lanczová
Někdo četl Harlekýnky tajně uloupené u babičky na půdě, já vyrostla na románech Lenky Lanczové. Jak jsem si v těch 13 říkala, jaký to bude tóčo, až mi bude 16, jako hlavním hrdinkám. No co...bavilo mě to a taky jsem jich nasbírala slušnou hromádku


Na knížky z dětství bych vymyslela klidně TOP20. Na první místo by samozřejmě přišel HP, ale nechci být za trapku, tak už ho tam nedávám :D  Četla jsem totiž fakt hodně a že něco z toho je možná zpětně trochu trapný? No a co. Díky těmto knížkám jsem vydržela u čtení a pravidelně se prohýbala pod náloží knih, co jsem si odnášela z knihovny. Takže kdo se mi bude smát, dostane bombu čenichovku! :D
Co jste v dětství četli vy? :) Znáte některé tituly z mého seznamu! :) 
Mějte se blaze a příště se těšte na Doporučené knihy :) 





Share:

2 komentáře:

  1. Fuuuuj, cos to četla za "holčičoviny"? :D :D Hodně z toho vůbec neznám. Dívky v sedlech jsem zákla do 4. dílu, pak jsem měla chuť to prohodit oknem. TYS JE FAKT PŘEČETLA CELÉ? Jestli jo, máš můj obdiv, protože jich je fakt hodně HODNĚ - moc! :D

    V mém seznamu chybí Řada nešťastných příhod, jejda. Ale já je nedočetla celé.. takže, navíc jsem s nima začala pozdě a AŽ tolik jsem z nich uchvácená nebyla. Myslím, že jsem ve 4. dílu, ale kdo ví, třeba to někdy dočtu, až to vsunu ségře do povinného "to-read". :D

    Málem jsem umřela z toho, žes četla ty Dóóóst dobré věci! :D :D - :D:D:D hehe. :D *omlouvá se*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem holčičoviny, protože jsem holčička! :D Dívky v sedlech jsem mám pocit uťala tak u 15 dílu...pak jich ještě vyšlo sice asi 20, ale to už jsem nečetla :D
      Dooost dobrý mě náhodou ve své době fakt bavilo :D :D Takže se mi neposmívej jako! :D
      Říkám...při pohledu zpět trochu trapas, ale podle mě tak úplně nezáleží na tom co člověk četl, hlavně že četl ;) :) (tohle pravidlo asi platí jen do určitého věku ovšem :D)

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři