5. 4. 2014

Sirotčinec slečny Peregrinové pro Podivné děti - Ransom Riggs

Sirotčinec slečny Peregrinové mám na poličce už od Vánoc, ale pořád jsem jeho čtení odkládala, ani vlastně nevím proč. Ale teď už jsem na něj najednou měla náladu, tak jsem se do něj pustila a jsem za to ráda. Bylo to zase něco úplně jiného a nového. Takováhle knížka se nevidí jen tak každý druhý den.

Jacobovi vždy dědeček Portman vyprávěl strašidelné a podivné historky z jeho dětství, které jakožto židovské dítě za 2. světové války prožil po útěku z Polska ve Walesu, na osamělém ostrově. Jako vzpomínku má pod postelí schovanou v krabici od doutníků kupičku zažloutlých fotografií velmi podivných lidí. Muž, který má zezadu na hlavě namalovaný druhý obličej, holčička, co se v zrcadlové hladině jezírka odráží dvakrát. Jak Jacob dospívá, začnou mu dědečkovy příběhy připadat čím dál tím víc přitažené za vlasy. Navíc dědeček začíná trošku senilnět a jeho historky o stvůrách a monstrech, spolu s jeho zásobou zbraní s upilovanou hlavní děsí celou jeho rodinu. 
Jednoho dne, však dědeček za podivných okolností zemře a Jacob vyslechne jeho poslední slova, která ho postupnou dedukcí zavedou až do Walesu. Skutečně objeví dům, kde dříve býval sirotčinec, ale dnes už z něj nezbylo nic, než vybombardovaná ruina. 
Jacob už ztrácí naději, že objeví něco převratného, když se v jeho pokoji ve Walesu objeví peregrín, sokol stěhovavý. Dědeček pořád mluvil o ptákovi Peregrinovi. Mohla by to být stopa, na kterou čeká? 
Rozhodne se pokračovat v pátrání. Díky shodě okolností projde podivnou chodbou a ocitne se jakoby v jiném světě. Dům, který považoval za zříceninu náhle stojí jako nový a je plný křiku a podivných dětí. Zjistí Jacob něco nového o svém dědečkovi? Očistí jeho pošramocenou pověst? 

Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti je neobyčejná kniha. Hrozně pěkně se mi četla a rozhodně potřebuju, aby co nejdříve vyšlo pokračování. Co s týče postav, tak je paleta hodně pestrá. Levitující dívka, neviditelný chlapec, holčička, co má další ústa zezadu na hlavě, chlapec, který dokáže vdechnout život neživému a další neuvěřitelně podivné děti. Příběh příjemně plyne. Vztah mezi Jacobem a Emmou je citlivě popsaný, i když to rozhodně není to hlavní o co v knížce jde. Hrozně se mi líbily a zároveň mě hodně děsily vložené fotgrafie. A už jsem zmínila, že celá knížka je hrozně pěkně graficky a obálkově zpracovaná? :) Pod přebalem vypadá tak jako staré knížky. Je z poctivého papíru, takže pěkně těžká, ale voňavá a krásná. 
Po tom, co jsem si to nechala přes noc uležet v hlavě uděluji 4 hvězdičky a těším se na přeložené Hollow city :) 




Co vy, četli jste tuhle neobyčejnou a podivnou knížku? Co si o ní myslíte? :)
Napište mi





Share:

6 komentářů:

  1. Aww. Miluju crazy věci! :D A toto je crazy věc! :D Takže, jop, líbilo se mi to. největší psychárna jsou ty fotky, co? "Jen minimum retuš věcí." a já slintááám. Holčička s ústy na zadní straně hlavy byla boží. Vlastně celkový nápad s časovou smyčkou byl originální a neotřelý. Já znát Miss Peregrin, tak se asi pokadim srachy! :D Působila na mě autoritativněji než kdejaký sériový vrah! :D

    Hollow city má vyjít někdy v srpnu (v čj), už se těším, na dobré knihy se vyplácí počkat! :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Crazy je velice výstižné a dobře popisuje tuhle knížku :)
      Fotky jsou fakt šílenost největšího kalibru! Děsí mě ta Emmina fotka s ohnivou koulí, Maskované baleríny a ten strašnej zubař :D
      Neokoukané téma časové smyčky mi taky právě přišlo super :)
      Miss Peregrin je děsivá už jen tím, že se proměňuje v ptáka a ptáci jsou prostě divný a jiní. Tím jak mají úplně jinou chemii mozku, tak mě děsí :D
      Saakra, ať už je srpen! :D

      Vymazat
  2. Já jí ještě nečetla, mohla jsem jako e-knihu ale mě by tam chyběli pořádně ty obrázky :) Doufám, že se k ní jednou dostanu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty obrázky jsou na tom to nejdůležitější! :) Dobře jsi udělala! :)

      Vymazat
  3. Pořád kolem ní chodím v knihkupectví, ale pak si řeknu, že jiný knihy bych si koupila mnohem radši. Jednou se k ní ale dostanu, už jen kvůli těm fotkám! Proto si ji nechci půjčovat z knihovny, tuhle krásku prostě chci mít doma :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle určitě stojí za to. Neokoukané téma, krásná knížka sama o sobě, bohatá na zvraty a zajímavé osobnosti postav :) Určitě si ji kup :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři