28. 4. 2014

Seznam tajných přání - Lori Nelson Spielmanová

Trocha romantiky takhle na jaře ještě nikoho nezabila, no ne? :) Myslím, že mi stačil jeden pozitivní ohlas na tuto novinku a už jsem ji brala z poličky v knihkupectví. A dobře jsem udělala :)


Slaďák slaďáků! Bylo to milé, svižné, osvěžující a příjemné čtení :)
Brett Bohlingerová má slibnou budoucnost v úspěšné firmě své matky. Nebo si to aspoň myslí. Do chvíle, než její maminka zemře a místo pozice šéfové v kosmetickém podniku jí v závěti odkáže akorát pomuchlaný papír. Seznam tajných přání, který Brett sepsala, když jí bylo čtrnáct. K seznamu připojí vysvětlení, jak si to všechno představuje. Brett má deset úkolů, za každý úkol získá obálku a pokud všechna přání vyplní do roka, získá dědictví. Ale co si taková 14-letá holka přeje? Vlastního koně, dům, pejska, stát se učitelkou nebo třeba udělat komický výstup. Ale 34-letá Brett už je jiná. Proč by se zničehonic měla stát učitelkou, když takovou dobu dřela na pozici šéfky v kosmetické firmě? A navíc je hrozně stydlivá a nemá smysl pro humor, tak kdo by chtěl poslouchat její komediální výstupy? Co si to na ni matka vymyslela? Maminčinu pozůstalost zařizuje Brad, mladý právník, se kterým si Brett padne do noty a možná jen díky němu se nakonec odhodlá začít postupně na bodech seznamu pracovat. Nejsnazším bodem se zdá bod číslo 17. Zamilovat se. Má přece svého přítele. Ale je to opravdová láska jejího života? 
Díky mamince Brett získává odvahu začít něco dělat se svým životem a zjišťuje, kým vlastně je a kým by ve skutečnosti chtěla být. Donutí se k nelehkým rozhodnutím. Často se ztrapní, ale nakonec ji to vždy dovede na správnou cestu.
V knížce je hrozně moc pěkně vylíčen vztah maminky a Brett. Maminka jako by ji znala lépe, než se Brett zná sama. V každém dopise po splněném úkolu jako by spolu vedly dialog. Maminka přesně věděla, jak se Brett s každým úkolem vypořádá. To bylo skutečně přitažené za vlasy, ale stejně se mi to líbilo. 
Až na nějakých 40 stránek ke konci (když se narodí Austin) (kdy jsem jí fakt chtěla nakopat, jak byla nesnesitelná. Nevím, jestli to bylo odtikávajícími biologickými hodinami, které se takhle, když měla děcko na dosah totálně zbláznily, nebo co) jsem s Brett skutečně sympatizovala a fandila jsem jejímu vztahu s jistým mužem (s Bradem...a s Garrettem :) :D)a doufala jsem, že se se všemi přáními popere a bude šťastná.
Poznatky k postavám:
Kámošku jako Meghan aby pohledal tedy...Andrew je vůl. Herbert mi taky moc nesedl. Něčím mě děsně štval :D. Carrie je miláček. Brad je zlatý :) A tajemný pan Burberry :) Ach. 

Příběh byl skutečně sladký až pohádkový. Takhle se to v životě samozřejmě neděje, ale o nevadí. O to raději o tom můžeme číst, no ne? :)
Čtení jsem si moc užila. Přečetla jsem prakticky na dva zátahy. Čtení téhle knížky rozhodně nebudete litovat, pokud ve vás dřímá alespoň kousek romantické duše. 4,5 hvězdičky (půl hvězdičky strhávám za to, že Brett byla v jedné části totálně iracionální a najednou jako by se stala někým jiným a děsně mě vytáčela :D)

Share:

4 komentáře:

  1. mám doma ale ještě jsem nečetla, chystám se :) pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oooo, děkuji :) Určitě se na ni vrhni co nejdřív. Stojí to za to :)

      Vymazat
  2. Krásná recenze, naprosto souhlasím se vším, cos napsala a Brada bych si okamžitě vzala :D A souhlasím, chvilku měla takový výkyv, ale na druhou stranu, já se jí ani nedivím, v reálu bychom taky asi byly trochu iracionální v její situaci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Moc si toho vážím :)
      Asi ano, nedokážu se do ní vžít, to je jasné. Asi by mi taky trošku šiblo :D Ale když jsem to jen četla tak jsem měla úplně chuť tu knížku v tu chvíli zaklapnout a jít se někam vyřvat :D

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři