19. 6. 2016

Můj pes Doggo - Mark B. Mills

Po čtyřech letech vztahu nechala Clara Danielovi jen svého ošklivého psa a dlouhý dopis plný obvinění, zato bez jediného vysvětlení proč nebo kam odchází. Daniel k psovi, který ani nemá jméno a říká se mu prostě Doggo, nemá žádný vztah a navíc se mu nedaří ani na poli zaměstnání. Nedokáže však dát Dogga zpět do útulku, neboli na místo, kde mu hrozí kastrace a kvůli jeho ne právě ukázkovému vzhledu nejspíš dožití v anonymním prostředí útulku. Daniel se rozhodně vzít osud do vlastních rukou, vypátrat Doggova původního majitele, získat novou práci, která nakopne jeho kreativitu a možná si i najít novou lásku.

Daniel je úplně obyčejný chlap. Pracuje v reklamním průmyslu a žil si spokojeně ve spořádaném vztahu. Myslel si, že je vše, jak má být. Teprve když mu Clara dala kopačky, všichni kamarádi mu vmetli do tváře, že ji stejně neměli vůbec rádi a že se k němu nehodila. Teď má na krku toho nejošklivějšího psa pod sluncem a může jen doufat, že se vše v dobré obrátí.
Koneckonců to vypadá, že se blýská na lepší časy. Clařina sestra Polly, se kterou si vždycky dobře rozuměl je mu najednou bližší, dostal skvělou práci a perfektní parťačku Edith. Navíc mu zaměstnavatel dovolil vodit Dogga do práce. Chlupáč se rychle stane maskotem kanceláře.

Daniel se stará o vyprávění, jeho kolegyně Edith o sarkastické hlášky, Polly o trochu toho pozlátka a kolegové v práci jsou víceméně do počtu. Zajímavé jsou i Danielovy vzpomínky na Tlustého Treva, přítele a kolegu, který kdysi při jejich spolupráci v reklamě za skutečného autora Daniela slízával všechnu smetanu.


Knížka je psaná příjemným stylem, který jde čtenáři rychle od ruky a nestačí se divit, kolik se toho do tak útlého svazečku vejde. Autorovi nechybí smysl pro humor a talent pro vystavění příběhu. Nedá se říct, že jde o nějak zvlášť unikátní zápletku, ale o to zkrátka v Doggovi vůbec nejde. Krása tohoto milého dílka spočívá zejména v příjemných pocitech a v tom, že vyvolá úsměv na tváři, ať už se cítíte jakkoli na dně.

Můj pes Doggo láká svou roztomilou obálkou a příslibem zábavné jednohubky a přesně tou také je. Je vhodná nejen pro pejskaře, ale i pro milovníky obyčejných příběhů, kde se všechno zamotává trochu více než v obyčejném životě a náhoda získává navrch nad pravděpodobností. Ale od toho jsou knihy. Aby měly něco navíc, oproti každodenním starostem. Aby pobavily, rozněžnily, rozesmály a potěšily. Je to britské, je to krátké, je to zkrátka dobré. Ponořte se do příběhu jednoho kluka a jednoho superošklivého pejska a objevte s nimi kouzlo přátelství mezi člověkem a čtyřnohou němou tváří. Nejde o nikterak nezapomenutelnou knížku, nicméně je to jedna z těch, které pohladí po duši a která vás v době, kdy ji budete číst, zkrátka postaví na nohy.


74%
Share:

6 komentářů:

  1. Jelikož jsem pejskomil, tahle knížka mě zaujala už jen tím svým názvem. Přiznám se, že doteď jsem ani nevěděla, o čem je a stejně jsem byla rozhodnutá, že si ji jednou přečtu. :D Podle tvého popisu to vypadá, že by to opravdu mohlo být něco, co se mi bude líbit, tudíž se po ní opravdu podívám a možná si ji i přes léto přečtu. :) (Ovšem můj seznam knih, které bych si přes léto chtěla přečíst, je každým dnem delší a delší! :D Pomóc!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na psy nějak zvlášť netrpím a přesto mě to bavilo :) Tak si dovedu představit, že pro někoho, kdo je rád, to bude ještě lepší. I když to tak z názvu vypadá, Doggo tam nezaujímá úplně hlavní roli, přesto je tam důležitý :)
      Ta obálka a název jsou totálně roztomilé! :D
      Známe, známe :D
      Vítej zpátky, těším se, že zase budeš akční na svém blogu! :)

      Vymazat
  2. Zní to jako hodně příjemná oddychovka :) Také jsem "pejskařka" a knihy o psech u mě mají velké významné plus už co se objeví...a tahle vypadí fakt fajn! Díky za doporučení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to moc príma :) Fakt! :)
      Pejskařka nejsem a stejně se mi líbila :) Nemáš zač, ráda šířím nadšení z knih, které za to stojí a třeba nejsou tak opěvované jako ty mediálně známější :)

      Vymazat
  3. Po knížce už jsem koukala, ale zatím mě nějak žádná recenze úplně nepřesvědčila, tak bych to asi opravdu měla nechat jít, člověk stejně nestihne všechno, tak proč zkoušet i něco, do čeho se úplně nechce :) Ale věřím, že se někomu trefí do noty, právě jako ta oddychovka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk zase nemůže přečíst všechno, na co si přečte recenzi, že :)
      Ale mně se to třeba líbilo no :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři