14. 1. 2018

Dneska bude všechno jinak - Maria Semple

Eleanor se potácí na pokraji zhroucení. Nežije, ale přežívá. Přesto, že má dnes veškeré předpoklady ke štěstí, nedovolí si jej plně prožít. Stigmata z minulosti si pohrávají s její příčetností a její mozek se účinně brání realitě. Eleanor si ale dala předsevzetí. Dneska bude všechno jinak. Dneska vstane z postele a místo, aby zalezla zpátky a celý den prospala, bude duchem přítomná. Oblékne si opravdové oblečení místo legín na jógu. Bude se věnovat svému synovi. Bude poslouchat příhody svých přátel. Dokonce se odhodlá i k manželským povinnostem, protože jí je Joe vždy oporou a ona jej dostatečně nedoceňuje. Zkrátka změní svůj život, ze dne na den.

Eleanor si prožila spoustu vzestupů i pádů. Její podvědomí se naučilo nepříjemné vzpomínky potlačovat. Ne vlastní vinnou se z ní stala bezcitná mrcha, které nezáleží skoro na nikom a je díky tomu obrněná proti zklamání. Její rodina za ní pořád stojí a ona si ani neuvědomuje, jakou má kliku, že jsou tu pro ni. Má však plán a hodlá ho dodržet za každou cenu. Nicméně jak už to s plány bývá, nevycházejí přesně podle představ. Lépe řečeno, všechno se tak nějak hroutí a jedna katastrofa střídá druhou. Místo očistného dne, na jehož konci čeká zářná a ideální budoucnost, Eleanor čeká několik hodin trapasů, přehmatů a improvizace.

Recenze byla napsána pro web cbdb.cz. Její kompletní znění naleznete zde.
Za recenzní výtisk bych touto cestou ráda poděkovala webu cbdb.cz a nakladatelství Plus.
Share:

2 komentáře:

  1. Knížka mě (ach, jak jsem povrchní) neoslovila obálkou, takže opět jsem se o ní víc dozvěděla teď díky tobě :) Pobavilo mě konstatování, že knížka je "vtipná změť blábolů" - to je krásný :D Když už, tak se spíš podívám po té Bernadettě, kterou v hledáčku mám. Díky ale za recenzi, jsi takový můj ukazatel, co jo a co ne, čteš tak rychle :) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, přišlo mi to výstižné :D Mně se obálka naopak líbí, ale tím to bohužel docela končí. Zato Bernadetta za to stojí! :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři