4. 8. 2017

Kde se mi nejlépe čte?

Čtení vždycky bylo a vždycky bude součástí mého skutečně každodenního života. To už opravdu musí být špatný den, když si nevyšetřím alespoň pár minutek na několik stránek. Nechápejte mě špatně. Čtení je priorita, ale ne zas taková, abych kvůli němu zanedbávala lidi, nebo jiné důležité věci v životě. Ale dělá mi takovou radost a je pro mě tak přirozené, že si na něj prostě ten čas udělám i v těch nejzaneprázdněnějších dnech vlastně úplně automaticky. Vždycky je nějaká cesta po městě, na které mohu otevřít knížku nebo se odhodlám konečně zavřít instagram a vrhnu se na jednu z těch dvaceti knížek, které bych nejraději četla všechny hned a najednou.

Číst můžu skoro všude a také to tak dělám, ale co si budeme povídat, takový pohodový den, kdy nemusíte nic jiného, než se s knížkou rozvalit do pohodlného křesla, ten je k nezaplacení. Každý má asi nějaké to oblíbené místečko na čtení. Pro někoho je to houpačka na zahradě či pohodlný polštář na balkóně, pro jiného postel, někdo si čte u stolu a další zase výhradně v dopravních prostředcích, protože jindy na to z nejrůznějších důvodů prostě není čas. Já to mám spíš rozdělené podle situací. Paradoxně jediná doba, kdy mohu číst v posteli je večer před spaním. Jakmile si ke knížce lehnu přes den, do pěti minut jsem v limbu. Proto volím jiné alternativy, když chci u čtení opravdu vydržet. Specifické místo vyhrazené nemám a nikdy jsem neměla. Ani ve svém dětském pokojíčku, ani v současném bytě. Ale to jen proto, že nemám a nikdy jsem neměla to správné křeslo.

Vybrat křeslo není jen tak. Nejsem člověk příliš vysazený na design, důležité je pro mě pohodlí. Při čtení sebou různě hážu, vrtím, uvelebuji se a potřebuju, aby opěrka byla právě správně vysoká, područky vypolstrované, aby netlačily, když se zrovna rozhodnu zkroutit se do křesla jinak, než je původně zamýšleno, sedák musí být dost velký na to, abych se na něm mohla stočit do klubíčka s chundelatou dekou, do které se ráda balím, ať je vedro, nebo zima, či pod sebe skrčit nohy. Zároveň chci mít možnost si nohy natáhnout a opřít. Teď jsem tohle dokonalé a do dnes neexistující mytické křeslo konečně našla na webu Biano.cz.

Křeslo však samozřejmě není to jediné, co ke čtení potřebuji. Co by to bylo za čtenářský koutek, bez pořádného osvětlení? A samozřejmě nesmí chybět ani malá knihovnička (protože kdybych domů přinesla další velkou, asi by se to nesetkalo s pochopením) na právě rozečtené knížky a jejich přebaly, které při čtení vždycky sundavám. A je třeba myslet prakticky. Malý šuplíček na nezbytnosti, jako jsou kapesníčky či nejrůznější dobrůtky a můj čtenářský koutek je skoro kompletní.

Proč skoro? No co by to bylo za čtecí koutek, kdyby v něm chyběla knížka, kterou bych si v něm
nejradši přečetla?
Blogosférou teď lítají samé oslavné ódy na Malý život, který jsem si já sama před pár týdny koupila. Je to pořádná bichle a navíc Odeonka, takže je jasné, že mě čeká srdcervoucí čtení, které ve mě nějaký ten pátek zůstane. Mám od knihy opravdu vysoká očekávání a tuším, že mě rozloží, že budu dojatá a že ji budu číst dlouho. No a až dočtu Malý život, mohu se vrhnout na jeden z asi padesáti restů, které na mě v mé současné knihovničce trpělivě čekají. Co si vezmu do ruky, aby se to vyrovnalo Malému životu? Bude to Do vody od Pauly Hawkins? Nebo snad Dívky z trajektu? Nebo budu muset sáhnout po další Odeonce (protože těm se jen tak něco nevyrovná)? Třeba po Vegetariánce nebo Klubu rváčů? To se uvidí. Vždy čtu podle momentální nálady a nedokážu dopředu příliš plánovat. Proto také nikdy nedělám TBR články, protože bych je nedodržela. A já nedodržování plánů špatně snáším. No a kdybych si snad nevybrala z knih, které již doma mám, mrkla bych se jednoduše do wishlistu, který mám na stránkách Martinus.cz a jednoduše si něco objednala.

Jak vypadá váš vysněný čtecí koutek a jak se vám líbí ten můj? Máte nějaký takový, nebo se teprve těšíte, až si ho jednou vybudujete? Dokážete si ho už nyní v hlavě představit? A jakou knížku byste v něm pokořili jako první? 

Inspiraci a nejrůznější nábytek hledejte třeba na webu Biano.cz. A pokud se třeba blíží vaše narozeniny, na webu Martinus.cz si můžete vytvořit knižní wishlist a nenápadně dát svým známým najevo, jaká knížka by se vám zrovna hodila.

Share:

10 komentářů:

  1. Káťo, napsala jsi to tak, že si to úplně představuju a sama bych se teď nejradši přenesla z práce do tvého čtecího koutku :D Křeslo je super! Mně by se ale asi nikam nevešloo :( Bych se muela vzdát postele - no co :D
    Na Malý život se strašně těším, ale mám pocit, že si na něj musím vyhradit ten správný čas, abych si to vychutnala tak, jak si představuju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se právě zatím taky nikam nevejde, ale chtěla bych ho moc :D Ale až budeme mít obývák, tak si ho tam prosadím!
      Já právě taky, ale možná je nesmysl na takovej moment čekat, protože nikdy nepřijde. Až budu mít chuť, tak se do něj prostě pustím!

      Vymazat
  2. To křeslo vypadá super pohodlně :D Kam se hrabe můj strakatý ušák :D Mně by se určitě někam vešlo!
    Já asi taky nemám specifické místo na čtení, střídám to podle nálady. Ale třeba v posteli se mi čte blbě :D Prostě bych asi potřebovala to křeslo :D
    Odeonky se mi líbí, jak k sobě ladí, ale ruku na srdce, tohle asi fakt není pro mě :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím :D Úplně bych se do něj hned schoulila :)
      No já právě taky!
      To asi ne, je to hodně specifická řada a asi není pro každého. Ale já jakmile vezmu do ruky Odeonku, vím, že mám o silný příběh, na který nikdy nezapomenu postaráno :)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Opraveno, díky za upozornění, už by to mělo fungovat :)

      Vymazat
  4. Já ráda čtu v posteli. Jen u toho nesmím usnout. A taky ve vlaku. Opět platí to s tím usínáním. Dřív jsem hodně četla ve škole a v autobuse, dneska už to na těchto místech moc nedělám. Doma většinou jen tak nečtu, spíš na cestách. I když teď přes léto se občas vyvalím na zahradě. :D

    Měj se krásně. Ten wishlist bych si konečně měla udělat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě poslední dobou usínám všude, což je potíž :D
      Díky :)
      No to jo, je to parádní pomocník! :)

      Vymazat
  5. V dětském pokoji jsem měla skoro takový čtecí koutek jako popisuješ. Pohodlný otočný ušák, po ruce polici s knihami, nohy jsem si mohla odložit na postel. Taky lampu. Ta je důležitá. Dnes čtu asi nejvíc v posteli. Leontýna

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři