31. 8. 2016

Book haul za červenec a srpen 2016

Všichni dobře známe a milujeme ten pocit, kdy v rukou držíme novou knihu a víme, že je naše. A já tento pocit měla za poslední dva měsíce hned třiadvacetkrát. Že tomu po posledních, poměrně skromných haulech nevěříte? Já taky ne. Levá a prostřední hromádka jsou knížky, které jsem dostala, pravou část fotky zaujímají kousky, které jsem nakoupila.Pro mě samotnou byl opravdový šok, když jsem začala knížky, které mi za poslední dva měsíce obohatily knihovničku skládat na komínek, a ten se pomalu ale jistě na stole začal kupit tak nebezpečně vysoko nad mojí hlavou, že jsem musela několikrát ověřovat, zda opravdu všechny přírůstky, do mé již tak knihami dost zavalené domácnosti, přibyly během letošního léta. 

Letošní prázdniny pro mě byly smutné hned ze dvou důvodů. Jednak to byly mé úplně poslední studentské prázdniny (tedy za předpokladu, že letos zvládnu odstátnicovat na inženýra) a za druhé jsem si hned asi druhý víkend v červenci zlomila zápěstí a "zkejsla" na 5 týdnů doma s rukou v sádře. No znáte to - Sportem ku zdraví. Věřte, že takové psaní recenzí byl s jednou funkční rukou docela boj, a to ani nemluvím o dalších činnostech. Právě zlomená tlapka byla jednou z příčin, proč jsem po dlouhé zavítala do knihkupectví i jako zákazník, nejen někdo, kdo chodí pravidelně očumovat nové a krásně netknuté knížky.

Začátkem července jsem si uvědomila, že jsem se za svůj zatím nejúspěšnější vysokoškolský semestr nijak neodměnila a tak jsem se to rozhodla napravit. Kde jinde, než v knihkupectví. Odměna měla poloviční úspěch. Domů jsem si přinesla Když pan Pes kousne, geniální, vtipný a perfektně přeložený román o chlapci s Tourretovým syndromem, který se mi postaral o nejeden záchvat smíchu. A protože odejít z obchodu jen s jednou knížkou prostě nelze, přibrala jsem ještě feel-good román Čtenáři z Broken Wheel doporučují, který pro mě byl bohužel jedním z největších zklamání letošního roku. Pravděpodobně jsem však se svým názorem v menšině. Knížka není úplně zlá, jen ve mně prostě neprobudila ty správné emoce, které byste od knížky zařazené do takovéto škatulky čekali.

Jako správná fanynka thrillerů jsem nemohla odolat krásné obálce a lákavě tajemné anotaci Dokonalého cizince a v tomto případě jsem rozhodně neprohloupila. Byla jsem překvapená, nadšená i zděšená.
Novinka Svědectví kostí od Kathy Reichs v mé kompletní sbírce této autorky samozřejmě nemohla chybět a ani v tomto případě jsem při nákupu rozhodně neučinila chybu. Kathy nezklamala a Tempe taky ne.
Vše, co jsme si nikdy neřekli už okukuji několik měsíců a nyní je konečně moje. Ještě jsem ji nečetla, ale do konce roku rozhodně padne.

Následují dva kousky jsou předčasnými dárečky k narozeninám od maminky. Bohužel s Dcerou se úplně netrefila a já, ačkoli má kniha opravdu překrásnou obálku, tento díl číst určitě nebudu. Neměla jsem tu čest ani se dvěma předchozími, Selekce mě nebavila a já v této volně navazující řadě nehodlám pokračovat. Jsem nevděčnice nevděčná, ale jsem si jistá, že si knížka případně najde nový domov (až ji mamka přečte).
Bábovky jsem původně číst nechtěla. Nemyslela jsem si, že by šlo o něco, co by mě mohlo bavit, ale postupem času jsem došla k názoru, že ji ve své knihovničce potřebuji. Autorku sleduju na facebooku a připadá mi ohromě pohodová a vtipná a její knížka tudíž nemůže být jiná. Těším se.

Kniha Hledám přítelkyni pro konec světa má tak odpudivou obálku, tolik připomínající sladkobolné románky pro náctileté, že jsem se jí vyhýbala jak čert kříži snad půl roku. Nakonec jsem ale slyšela dobré hodnocení od Doroty Noon a rozhodla se jí dát šanci. A udělala jsem dobře. Opravdovější a syrovější romanci byste hledali skutečně těžko.
Konec řetězce mě zaujal svým zaměřením na vědeckou problematiku propletenou do vzrušujícího thrilleru. Tenhle koncept autorovi skvěle vyšel a já jsem byla s knihou spokojená od začátku do konce.

Začátkem srpna jsem e-mailem dostala nabídku na zaslání recenzního výtisku přepracovaného vydání knihy Volba s podtitulem Klíčový okamžik přímo od autora Jakuba Trpiše. Kniha by měla být pestrou směsicí duchovní literatury, sci-fi, detektivky, psychologického a milostného románu a obsahovat prvky vedoucí k hlubokému zamyšlení. Jsem na tento debut českého autora velice zvědavá. Ráda objevuji dobré domácí spisovatele a stejně tak mě těší podporovat jejich práci.
Epistolární román Drahý příteli zaujme nejen faktem, že je psán mým oblíbeným formátem, ale i francouzským a knižním prostředím. Jsem zvědavá, jestli se ukáže, zda je tohle nahlédnutí do nakladatelské práce povinností, každého knižního fanouška.


V létě vyšel i nový díl z cyklu Ženský vyšetřovací klub od Jamese Pattersona. Jak už je u mě skoro pravidlem, ani tentokrát jsem nemohla hodnotit nijak nízko a Čtrnáctý hřích si ode mě vysloužil 85%.
Díky Hrobu mé sestry jsem objevila nového oblíbeného autora thrillerů. Naneštěstí má Robert Dugoni v Česku zatím vydanou pouze tuto jedinou knihu, ale já budu s napětím očekávat další jeho počiny, protože tohle přátelé, byla naprostá pecka.

O několik odstavců výše jsem již mluvila o svém velkém zklamání tohoto roku a naneštěstí se během léta objevilo ještě jedno. Román Nalehko, údajně odpočinkový román o cestování se ukázal být úplně něčím jiným a ačkoli objektivně nejde o špatnou knížku, kvůli dle mého názoru nesprávnému zařazení mezi pohodové letní romány by člověka mohlo snadno čekat rozčarování, tak jako se to stalo mně. Nalehko je totiž mnohem méně o cestování fyzickém a velice podrobně se zabývá psychickou cestou ze životní krize. A to není něco, co očekáváte při čtení o cestování bez zavazadel.
Dům žen bez mužů mě naopak příjemně překvapil. Je to kniha, kterou oceníte spíše až zpětně, než přímo při čtení. Ač se nezdá, je poměrně náročná a tak hrozně zvláštně napsaná, že vám zkrátka nedá spát. I přes malý počet stránek si ji zapamatujete.
Vraždy na střední škole netrpělivě očekávám už od přečtení prvního dílu série. Vždycky mě bavilo číst o inteligentních lidech a tím Tandy beze vší pochybnosti je.
Nejšťastnější dívka na světě pak naopak byla příjemným (i když slovo příjemný se mi v souvislosti s tímto příběhem používá těžko) překvapením. Jakmile jsem překonala počáteční trošku nudnější pasáž, nemohla jsem se odtrhnout a jen jsem valila oči, co všechno může jeden člověk za život zažít, snést a dále normálně fungovat.


Zamilovaná hypnotizérka mi do knihovničky přibyla díky mamce, která ji dostala k jakési slavnostní příležitosti, a to na moje doporučení. Údajně nejslabší kniha od Liane Moriarty, ale stejně si ji s chutí přečtu, až bude čas.
Jojo Moyes mě v knihkupectvích neustále provokuje mnoha tituly, ale anotace Jeden plus jedna mi byla tak nějak ze všech nejbližší a tak jsem si počkala na český překlad, aby mi výtisk ladil s mým již dlouho milovaným Než jsem tě poznala. Ani tentokrát mě autorka nezklamala a ačkoli je tato kniha možná o dost méně dojemná a srdcervoucí, než zmiňovaný bestseller, i ona mě chytla za srdce a zabrnkala na tu správnou strunu.

Nalezení ztracené Marty mě zaujalo zejména tím, že by se děj údajně měl odehrávat pouze na nádraží. Zajímá mě, jak si autorka poradila s tím, aby z poměrně nudného prostředí vytvořila něco natolik kouzelného, aby to vystačilo na celou, emocemi prošpikovanou knihu.
A konečně Nabíječ. Největší objev minulého roku. Čtu ho už podruhé, ale bavím se úplně stejně jako před rokem. Hláška střídá hlášku a něco na tom, ač velice jednoduchém a možná trochu klišoidním příběhu mě děsně moc baví. Zkrátka guilty pleasure, co vám budu povídat, každý něco takového má.

Ani moje čtečka tentokrát nepřišla zkrátka a já ji nakrmila Lží a Triptychem.
Ani k jedné z nich jsem se zatím nedostala, ale určitě nebudu váhat dlouho. Karin Slaughter chci otestovat už roky a o Lži jsem sice slyšela spíše smíšené recenze, ale ráda bych si na ni názor utvořila sama.

Léto bylo na knížky bohaté, stejně tak na čtení, dokázala jsem jich přelouskat na počet také zhruba dvacet, jen se bohužel můj výběr úplně stoprocentně neprotínal s nakoupenými novinkami. Bilance nových a nepřečtených knih tedy tentokrát hovoří v můj neprospěch. Během dalších dvou měsíců, kdy příliš nákupů nehrozí (na druhou stranu bud mít narozeniny), bych to však ráda napravila a všechny přírůstky přečetla. Tak mi držte palce.

Jaké novinky se ocitly doma vám? Četli jste některý z mých přírůstků? Jak jste na tom byli v létě se čtením a poměrem nákupy/ dočtené tituly?
Share:

16 komentářů:

  1. Ty kráso, absolutně nechápu, že jsi shromáždila tolik knížek! Je to úplná hromada :D

    A sakryš, to zápěstí mě mrzí. Tomu se říká pech. A yrovna ještě takhle v létě... I když možná lepší, než kdyby ti to znepříjemňovalo tvůj poslední vysokoškolský rok. :)

    Když pan pes kousne zní suprově a ke Kathy Reichs už se chci taky konečně dostat. A dost zajímavě zní Nejš´tastnější dívka na světě, jdu si ji okamžitě přihodit na wishlist. :)

    výborně napsané jako vždycky, miluju tvoje články <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to taky nechápu :D :D I když věta - jééé, dneska mi zase přišel balíček zaznívala v průběhu léta fakt docela často :D
      Právě, jsem děsnej smolař, ale tak aspoň mi to narušilo "jen volno" a mohla jsem děsně moc číst :D
      Je to boží, fakt jsem se smála :)
      Kathy Reichs je moje srdcovka, mamka ji třeba nemusí, ale mě prostě baví :)
      Přihoď, hodně mě překvapila a je to fakt síla!
      Děkuju ♥

      Vymazat
  2. Mám doma jen Dceru a tam se mi moc líbila, ale je mi jasné, že pokud ti série nesedla, tak ji číst nebudeš. Škoda, že se maminka netrefila. Mně si rodiče netroufnou koupit knihu podle vlastního výběru, vždycky po mě chtějí wishlist :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, skutečně mě to moc nebavilo, už jsem v tomto žánru četla asi příliš a taky jsem z toho trochu vyrostla, nebo nevím :) Jojo, bylo jí to moc líto a mně taky :(
      Mně obvykle taky ne :D

      Vymazat
  3. Pěkná hromádka, četla jsem teda akorát Jeden plus jedna od mé milované Jojo Moyes, ale moc by mě zajímaly ty Vraždy na střední škole, četla jsem první díl a nevím, jestli pokračování stojí za to, budu zvědavá na tvou recenzi (doufám, že bude :D). První díl nebyl vůbec špatný, ale přesto jsem upřímně čekala trochu víc, kdyby však pokračování bylo lepší, možná bych tomu dala ještě šanci... Jinak si mě docela nalákala na Nabíječe, erotické romány nečtu, ale humor mám moc ráda a takových knih není nikdy dost. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :D
      No vidíš, to si vlastně vzpomínám, jak jsem byla nadšená, že jsi ten první díl četla! :) Recenze určitě bude, akorát nad jejím zveřejněním nebudu mít úplně vládu, objeví se na cbdb.cz. Určitě ji ale přihodím i na blog, jen to bude později :)
      Nabíječ je moje srdcovka. Loni jsem ho přečetla během dne, kdy jsem byla děsně nemocná a děsně jsem se u toho bavila a je to hlavně děsná sranda, ta erotika tam pro mě nebyla až tak klíčová :) Upřímně je to dost předvídatelný a možná trochu hloupý a místy mě některý věci štvou, ale všechno odpouštím za tu formu, jakou je to napsáno :)

      Vymazat
  4. Páni skvělý počet i knihy! :)
    Čtenáři z Broken Wheel doporučují mě také hodně lákají :) Já mám Selekci naopak ráda a Dcera se mi moc líbila.. :)
    Jeden plus jedna na mě doma už čeká, jen se k ni dostat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :)
      Doufám, že tě budou bavit víc, než mě, nebo si tam aspoň najdeš to, co mi možná uniklo :)
      Selekce je všeobecně populární, ale mně prostě nesedla, bohužel :(
      Doporučuji pošoupnout v pořadníku dopředu, stojí to za to :)

      Vymazat
  5. Ta fotka na zacatku je proste odzbrojujici :D Ukazala jsem ji sve nectenarske sestre a ta prohlasila, ze na tom jeste nejsem tak zle - to jeste ale nevi, co vsechno je na ceste z ruznych bazarku a slev :D
    Na knizky Odeonu ze Svetove knihovny si taky brousim zuby, uz jich mam par za sebou a opravdu me vzdycky odzbrojily. Me na nich trochu odrazuje nezvykly font pisma, ale v posledni dobe jsem zjistila, ze mi vadi mene, nez kdyz jsem cetla treba takove Pokani, a to uz je pekna rada let. Ja mam ted pripravenou Podle skutecneho pribehu.
    Ja jsem desne zvedava, co na Babovky reknes, Radka Trestikova je na facebooku neskutecne vtipna a jeji texty jsou ctive, stejne tak i Babovky, tematy ale k zabave maji casto daleko, ale ja se treba v nekterych momentech dost nasla. Nekdy jsou propojeni trochu pritazena za vlasy, ale nad tim se clovek musi povznest.
    Drahy priteli jsem nedavno v knihkupectvi drzela v ruce a vahala, nakonec jsem si objednala A proto skacu a rychle utekla, nez jsem zacala utracet, tak snad to vydrzim, i kdyz pokud bude tva recenze nadsena, tak se znam (nebo neznam :D).
    Vrazdy na stredni skole!!! Tesim se hrozne, i kdyz to pak zase prectu za jeden den, jak to nepujde odlozit :D
    Zamilovanou hypnotizerku mam za sebou a jsem z ni porad dost rozpacita, nejvjc me bavily pasaze o hypnoze, jinak uz mam některé veci spis v mlze, no uvidis. Nekdy lepsi neocekavat :)
    Na Nabijece jsem zvedava, nekdy nenj od veci vypustit a precist si podobny typ knizky :)
    Ja mam v lete paradoxne mene casu na cteni a stejne tomu bylo i letos, asi nejvic me zaujal Pad, muj milovany Ian McEwan a jeho Myslete na deti, komiks Usmev a Svetlo mezi oceany - to si pujdu do kina asi zase zabrecet, mimochodem jsem si u cteni hrozne zamilovala ostrovy s majaky :) Spise me naopak zklamala ta Hypnotizerka a Stolety starik.
    Asi jsem nijak vyrazne ani nenakupovala (je to mozne?), ale asi je to dobre, podzim je vrazedny :) Zase to asi bude kilometrovy prispevek, jsem nekdy nezastavitelna :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, odtáhnout tu kopu ven byl úkol skoro nad mé síly :D
      Já právě psala ségře, ať se přijde podívat, že fotím přírůstky za poslední dva měsíce a ona že ne, že si to dovede představit :D
      Je fakt, že font je trochu nezvyklý, ale snad mě to nebude rušit - to mi připomíná, že jsem tuhle v knihkupectví nahlédla do Hausfrau a tam je písmo červené, což by mi asi vadilo mnohem víc, než podivný font jako takový. I když už jsem se s barevným písmem setkala (ne že bych četla Šepotání, nebo jak se to jmenovalo, ale někde už jsem to prostě viděla)
      Já se právě u Bábovek těším na ten přesah do reality, i když počítám s absurditami :)
      A proto skáču mi dnes přišlo, taky se na to dost těším, ukázka mě zaujala a myslím, že to budu mít přečtené jedna dvě :)
      Drahý příteli čeká ve frontě a bude na řadě během pár dnů :)
      Já se taky těším, ale nějak se mi do cesty staví pořád jiné knihy. Právě proto, že Vraždy budu mít přečtené hned, dávám přednost těm náročnějším, i když taky spěchají :D
      Já mám před sebou ještě Sedmilhářky a Hypnotizérku a nějak je pořád odsouvám :D Ale do konce roku bych chtěla zvládnout aspoň jednu z nich.
      Nabíječ!!! Dnes jsem dopsala recenzi po re-readingu. Dokonalost!
      Ze zmiňovaných jsem četla jen Pád (je to ten Pád, co mám na mysli, že jo? :D), ostatní jsem nějak neazhrnovala do TBR (kromě Úsměvu), ale mohla bych se inspirovat, když jsou ověřené :)
      Stoletý stařík nikdy nebyl na mém seznamu a tys mě jen utvrdila v tom, že to není nic pro mě :)
      Není to možné!!! :D
      Podzimní edičáky mě děsí, já prostě nesmím utrácet!
      Jeeeeej ♥♥ Víš jak je mám ráda! :)

      Vymazat
  6. Urcite si na ten font zvyknes, chce to jen se zacist :) Ja Sepotani cetla a ani mi ta barva moc nevadila, je to vazne o zvyku.
    A proto skacu se mi taky libi uz od ukazky, ale knihkupectvi, kde mam kamaradky a kam chodim, proste objednalo jen dva kousky a ty byly hned pryc :D Spolecne s Dobry priteli i Vrazdami to budou jednohubky :)
    Mne uz zbyvaji jen Sedmilharky, ze by to nejlepsi na konec? :)
    Je to presne ten Pad. Zitra si pujdu do knihovny pro Segry, fakt me to bavilo :D A na McEwana se mrkni, i kdyz Pokani zatim nic neprekonalo :)
    Do Starika se vazne nepoustej, me pobavily asi jen dve veci, jinak mi to prislo celkem hloupe.
    Ja uz si to zacinam skoro vypisovat, co na podzim musim a chci mit a je toho pozehnane, desny, musí byt tuha zima, co pak jineho, nez cist :)
    Jsem rada, ja ty tvoje clanky zase moc rada ctu ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že začíst se snad nebude problém :)
      Dva kousky? :D To není moc :D
      Snad jo, ale nebude náhodou vycházet zase nějaká nová od Moriarty? :D
      Já si to snad ani nepíšu, i když kdyby sis to náhodou napsala do počítače, tak do seznamu ráda nahlédnu :)
      Děkuju ♥

      Vymazat
  7. Naprosto rozumím tomu, že někdy se ty přírůstky zkrátka nakupí. Mrzí mě, že bylo Tvoje léto znepříjemněné zlomeninou zápěstí (au!), tak přeji, ať se podzim lepší a hlavně ať je poslední vysokoškolský rok úspěšný a dobře dopadne. Taky mě to letos čeká :) Měj se pěkně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já za to nemůžu, fakt! :D
      Díky, snad to všechno dobře dopadne :)
      Budu držet palce a přeju úspěšný start nového semestru!

      Vymazat
  8. Tak abych tě uklidnila,mrkni na mé shrnutí :-D a ted někdo ještě uklidněte mě a ukažte mi většího blázna :-D Prosíííím :-D
    http://knihomolkanamaterske.blogspot.cz/2016/09/shrnuti-za-srpen.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že bláznů tu bude víc :D
      Panejo, úctyhodná hromada :D

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři