14. 3. 2014

Prozření Mary Dyerové - Michelle Hodkin

Dnešní slunečný den jako by mě opět vyzýval k rozložení deky venku a kromě učení jsem si s sebou vzala i knížku, kterou jsem dokonce zvládla dočíst. Kdyby jen tak krásně bylo pořád! 



Ano, já vím, že pořád přidávám fotky s jídlem, ale jídlo je prostě velkou součástí mého života, oukej? :D A ke čtení mlsání prostě patří! :)


Jakože....co? :D Čekala jsem trochu WTF konec, ale tohle bylo...přinejmenším zvláštní. 
Mara Dyerová je obyčejná šestnáctiletá holka. Teda...dříve bývala. Měla nejlepší kamarádku, něco jako přítele a chtěla ze života vytěžit co nejvíc. Proto s kamarády podnikala nejrůznější blázniviny, jako třeba, že se vydala do starého ústavu pro choromyslné určeného k demolici. Co čert nechtěl, dům se zřítil zrovna ve chvíli kdy byli uvnitř a všichni kromě Mary zemřeli. Její nejlepší kamarádka Rachel, její přítel Jude a Judova sestra Claire. Mara se ocitá v nemocnici a nic z událostí v ústavu si nepamatuje. Pochopitelně je velice traumatizovaná a tak se kvůli ní rodina odstěhuje na Floridu. Nová škola je vždycky peklo, ale soukromá střední, kam Mara nastoupí je naprosto příšerná. Zdá se, že tam nechodí nikdo zvlášť přátelský, až na Jamieho, dredaře, který už stihnul spadnout do pár průšvihů. A Noaha. Angličana (ano, zase Brit. Kdo by jim odolal), jehož ne zrovna lichotivá pověst ho předchází. Sukničkář. Ale skutečně okouzlující. A z nějakého důvodu si Maru vyhlídne. Jamie před ním Maru varuje, ale ona v něm vidí něco víc. Něco co ji zároveň štve a přitahuje. Kolem Mary se vždy dějí zvláštní věci. Trpí halucinacemi a dějí se věci, které se vymykají zdravému rozumu. Věci jako vytržené ze špatného filmu. Ona však začíná pomalu pronikat do nejtemnějších koutů své mysli a pomalu, ale jistě se rozvzpomíná na nehodu a spojuje si události. Navíc do toho všeho Noah začíná krásně zapadat. Jak je možné člověka nenávidět, milovat a navíc chtít uchránit sám před sebou snahou ho od sebe odhánět? Možné to je. 
Na to jak se začátek svým způsobem táhl se mi zdál konec poněkud uspěchaný a je škoda, že některá vysvětlení nejsou trochu víc vysvětlená. Snad se více dozvíme ve druhém díle, na který se, jak je mým dobrým zvykem hned vrhám. Snad se hypotézy zase trochu vybarví a vše začne dávat smysl. 
Knížka se mi četla poměrně dobře, ačkoli má, jak jsem už psala trochu pomalejší rozjezd, závěr jsem vyloženě zhltla. V hodnocení nechávám prostor pro zlepšení. 3,5-4 hvězdičky.  

Jo a obálky se mi zdají hodně zajímavé. Ačkoli nevím, jestli úplně pasují k příběhu. Možná...hodí se mi asi k jedné scéně, ale to jsem si nejspíš vysnila :D
Share:

4 komentáře:

  1. Taky fotím knížky s jídlem :-D A taky si ráda čtu na sluníčku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo, jídlo a knížky! Nejlepší a nejúžasnější fotogenická dvojka :D O jejich celkové úžasnosti ani nemluvě :)

      Vymazat
  2. Na tuhle knížku jsem moc zvědavá!! Chci si ji přečíst už dlouho :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to rozhodně neváhej. Je celkem zajímavá a můžu ji bez výčitek doporučit :) Není to nejlepší knížka, co jsem kdy četla, ale rozhodně si u toho užiješ spousta momentů, kdy si řekneš...cože? Tak to jsem nečekala! Budu se těšit na tvou recenzi :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři