20. 11. 2016

Všemi dary obdarovaná - M. R. Carey

Život desetileté Melanie a další zhruba dvacítky dětí se sestává v podstatě pouze z vyučování a dnů strávených v cele vojenské základny izolované od okolního světa. Melanie je geniální, miluje staré řecké báje a její nejoblíbenější učitelkou je slečna Justineauová, která dětem ráda vypráví příběhy. Život na zemi se v posledních dvou dekádách značně proměnil. Většinu území osidlují hladovci, zombíci, jejichž chování je determinováno houbou, jež zcela stravuje lidský mozek a vyvolává neovladatelný hlad po lidském mase, a vetešáci, lidé žijící na divoko, rabující lovci hladovců a žoldáci bez svědomí. Jednoho dne je vojenská základna napadena a několika lidem se podaří uniknout. Nesourodá skupinka složená ze dvou vojáků, učitelky, lékařky a pokusného subjektu číslo jedna jménem Melanie se rozhodne putovat do Majáku, posledního místa v Británii uchráněného od nákazy. Podaří se jim projít zpustošenou krajinou plnou hladovců bez úhony?

Melanie vypadá jako každá jiná desetiletá holčička. Její dětství však sotva může být podivnější. Žije v malinkaté cele, bez jediného rozptýlení a když se má vydat na vyučování, dva cvičení vojáci ji připoutají ke kolečkovému křeslu, aby se nemohla ani hnout. Jednou za čas absolvuje pálivou desinfekční sprchu a její jídelníček je složen z občasné misky plné červů. Melanie je testovací subjekt ve studii zabývající se odlišností těchto dětí od ostatní populace. Holčičku občas napadlo, proč nemá rodiče, jako většina dětí v příbězích slečny Justineauové, ale nikdy nepřemýšlela o tom, kým vlastně je. Až do chvíle, kdy instinkty přemohly vše, na co byla do té chvíle zvyklá.


Kompletní recenzi si můžete přečíst zde.
Za recenzní výtisk děkuji serveru cbdb.cz a nakladatelství HOST.
Share:

6 komentářů:

  1. Strašně mě přitahuje název téhle knížky a její anotace, což se mi už dlouho nestalo, většinou vybírám podle autora v poslední době. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš to! :)
      V tomhle případě rozhodně neuděláš chybu, když uděláš výjimku :) Za mě jedna z nejlepších knih letošního roku :)

      Vymazat
  2. Tohle je tak strašně skvělá recenze! Poslední dobou mám pocit, že dokážeš přesně pojmenovat všechny pocity, které se mě jen zběsile honí hlavou. Máš naprostou pravdu, tahle kniha je výjimečná a nejvíc ze všeho jsem si na ní zamilovala její postavy. Asi právě pro to, co jsi vypsala v posledním odstavci (to mě skoro až dojalo - nejsem nějaká rozněžněná? :D )
    Tahle kniha si zaslouží mnohem víc pozornosti, je tak výjimečná. A ten konec, dlouho jsem nezažila, že by byl tak skvěle zvolený a zpracovaný. Jedním slovem - skvělé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :) ♥
      To mám velkou radost :) Jsem ráda, když se mi povede vystihnout něco, co necítím jen já :)
      Asi jo :D Ale já evidentně taky, když jsem to sepsala :D
      Rozhodně! Naštěstí, že kolem ní byl celkem humbuk díky tomu, že vyšla na Velký knižní čtvrtek, tak věřím, že se dostala k hodně lidem :)
      NEJLEPŠÍ!

      Vymazat
  3. Pitva mozkovych tkani? Ou, dobre :D Knizka me vazne dost laka a jak pise Ivet, ta recenze je paradni, uplne jsem ji zhltla a strasne se mi libi trn posledni odstavec s prirovnavanim vlastnosti, i kdyz verim, ze pro nekoho, kdo to cetl, to musi byt keste lepsi :) Mas pravdu, kdyz jde clovek do neceho takoveho, musi ale prijit s originalni zapletkou a obdivuju kazdeho, komu se to povede a tenhle kousek si nenecham ujit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jop :D A to je ještě fakt čajíček :D
      Děkuju ♥
      Rozhodně nenechávej. Opravdu jedno z nejmilejších překvapení roku :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři