3. 9. 2014

Statistická pravděpodobnost lásky na první pohled - Jennifer E. Smith

Američanka Hadley o pouhé čtyři minuty nestihne letadlo do Londýna, kam letí na svatbu svého otce. A tyhle osudné/osudové čtyři minuty pěkně zatočí s celým dnem a dost možná i s celým jejím životem. Na letišti se seznámí se sympatickým Angličanem Oliverem, který jak se ukáže poletí stejným letadlem jako ona. Dají se do řeči a padnou si do noty. 
Kniha však nevypráví jen o jejich letu do Londýna, ale také o strastech Hadlyina posledního roku a taky jejích vzpomínkách a vývoji její osobnosti.

Tuhle útlou knížku jsem si vybrala na doporučení několika lidí a pustila jsem se do ní v rámci Knižního maratonu. Kniha má pouhých 221 stránek a máte ji přečtenou jako takovou poměrně příjemnou jednohubku.
U tak krátkých příběhů, je trochu náročné hodnotit, nebo si vůbec stihnout oblíbit některé z postav. Jediné co můžu říct, že se mi přerod z dětinské Hadley v dospělou a vyrovnanou slečnu zdál trochu překotný. Ze začátku mi přišlo, že se chová vážně hrozně nedospěle, na druhou stranu, co já můžu vědět. Jsem ze šťastné, úplné rodiny a myslím si, že je mnohdy rozvod rodičů větší ránou pro teenagery než pro malé děti. Hadley je sedmnáct, což je pravděpodobně jedno z nejzranitelnějších období života dívek. 

Statistická pravděpodobnost lásky na první pohled je svým způsobem plná klišé a nejspíš vás v ní nic moc nepřekvapí. Na druhou stranu si nedovedu představit, že by si knihu vybral někdo ke čtení s tím, že by očekával něco jiného, než odpočinek u milého příběhu nejen o první lásce. 
Knížce dávám 3 hvězdičky, protože se četla příjemně a rychle. Jediné, co mi maličko vadilo, bylo vyprávění ve třetí osobě. Nevím proč. Měla jsem prostě tak trochu pocit, jako by příběh vyzněl méně intenzivně, jako by se Hadley vůbec netýkal a myslím, že by mu daleko lépe slušela první osoba :) Co jsem naopak ocenila, byly překlady "britského" a "amerického" slangu. Ten se povedl :)
Je též neuvěřitelné, že se kniha odehrává během pouhých 24 hodin :) Zajímavým dobarvením jsou i citáty Charlese Dickense, které jako by nám posílaly nějaké hlubší poselství, které by tato kniha měla přinést. 
U knih mě potěší i drobnosti, jako taková ta provázková záložka všitá do hřbetu, takže za tohle také dávám plus :)
Pokud si chcete trochu odpočinout a třeba nahnat body do goodreads challange, popadněte tuhle knížku, protože je krátká, tenká a rozhodně neurazí žádnou alespoň špetku romantickou duši. 

Share:

4 komentáře:

  1. Strašne ma zaujala obálka, je taká milá, farebná. :) A podľa anotácie a recenzie neznie zle, tak oddychovo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel slovenská obálka je jiná, taková šedo černě pochmurná, tak doporučuji případně koukat po české verzi :) a oddychová je, to je to správné označení :)

      Vymazat
  2. O téhle knize jsem už něco zaslechla a přijde mi, že by to mohlo být skutečně skvělé oddechové počtení, doufám, že se k ní jednou dostanu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oddechové je to správné slovo :) Ještě jsem knihu označila za roztomilou :) Dala jsem jí přečíst mamce a i jí se líbila :) Poslední dobou jsem jí doporučovala slaďáky, ale tahle jí prý nepřišla tak přehnaná :) Takže doporučuji za nás obě :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři