22. 3. 2014

Top týdne #1

Díky Katherine Paul jsem se rozhodla se zúčastnit projektu/meme/čehosi s názvem Top týdne. Původním autorem je Luu
Úkolem je sestavit 52 žebříčků o 10 položkách na nejrůznější témata. Je to zamýšleno tak, že po celý rok budete každý týden přidávat jeden žebříček (52 týdnů = 52 žebříčků = jeden rok...mazaný ne?)
Rovnou musím říct, že se pravděpodobně budu opakovat a některé knihy/postavy/série se nejspíš budou vyskytovat ve více žebříčcích. Pokusím se tomu vyhnout, ale co nadělám, když jsou některé knihy prostě ty NEJ? :)
Téma číslo jedna zní

OBLÍBENÉ POSTAVY

1)Ron Weasley (Harry Potter)
Je to tak, zase sem nacpu HP, ale co nadělám. Prostě ho miluju a basta. A Ron je moje platonická láska číslo 1. Když pominu, že Rupert Grint ho ve filmu ztvárňuje úplně skvěle, tak i v knížce je prostě boží. Vtipný, milý, kamarádský a prostě...Ron!

2)James Adams (CHERUB)
Sexy, charsimatický, mladý špion, tak trochu zlobivý kluk, lamač dívčích srdcí. Kdo by si ho nezamiloval. Možná není ten pravý, možná holku podvede, hned jak se namane jiná, ale srdci neporučíte :D

3)Koniáš (Koniáš- Miroslav Žamboch)
Koniáš je naprosto perfektně napsaná postava. Skvělý bojovník, samotář, ale když si někoho zamiluje, položil by za něj (spíš za ni) život. Sice není žádný krasavec, je to trochu sadista, ale nikdo není dokonalý ;)


4) Bábi Zlopočasná (Zeměplocha)
Sarkastická a nabručená čarodějka, která si přesto našla cestu do mého srdce. Na povrchu zahořklá žena, v jádru je však velice dobrosrdečná. Kámoší se se Stařenkou Oggovou a Magrátou, které jsou taky boží, ale Bábi mi je tak nějak nejbližší 


5) Alex Rider (série Alex Rider)
Tohohle tajného dětského agenta jsem znala dříve než Jamese a ostatní CHERUBy a rozhodně se řadí mezi jednu z mých nejoblíbenějších a podle mě nejlepších postav všech dob. Je zábavný a tak nějak se nemůže dostat ze spárů MI5, která ho po smrti jeho posledního žijícího příbuzného (agenta) nenechá na pokoji a neustále ho verbuje na nejrůznější mise.

6) Temperance Brennan (série Temperance Brennan)
Tahle žena je bezpochyby nejchytřejí a nejuznávanější forenzní antropoložka (alespoň ve fiktivním světě). Musím však obdivovat hlavně autorku Kathy Reichs, protože knihy o Brennanové jsou inspirované její vlastní praxí. Knižní Temperance je jiná než seriálová. Je taky špičkou ve svém oboru, není však tak "asociální" jako Kůstka. Mám je ráda obě. 

7) Tyrion Lannister (Píseň ledu a ohně)
Tyriona mám prostě ráda, protože je hodný a pozorný (když odhlédnu od jeho záliby v nevěstincích a alkoholu), prostě ideální partner. Jaké je to žít ve stínu dvou krásných sourozenců, které mají rodiče rádi? Tyrion to nemá lehké, ale vypořádává se se svou situací po svém. Je to malý velký muž.

8) Christopher John Francis Boone (The curious incident of the dog in the night time)
Život autisty je těžký a my do něj máme možnost nahlédnout díky vyprávění hlavní postavy téhle knihy Marka Haddona. Já osobně jsem si Christophera zamilovala. Skvěle vytvořená postava. Líbí se mi, že soudí jaký bude den podle toho, jestli za sebou jede několik žlutých, nebo červených aut. Tak nějak si představuji, že autisti vidí svět. Nejrůznější znamení, kterým přikládají velký význam.

9) Klaus Baudelaire (Řada nešťastných příhod)
Klaus je prostřední ze sourozenců Baudelairových a hrozně moc čte. A tím hrozně moc myslím fakt monstrózně moc. Zeptejte se Klause na cokoli a on si nejspíš uvědomí, že o tom někde četl. Když si nemůže na něco vzpomenout, usilovně si čistí brýle. Se svými sestrami mají velice krásný vztah a tvoří velice dynamické trio, které si poradí s každým problémem. Co jim také jiného zbývá že...

10) Andy Sachs (The devil wears Prada)
Andy se chce stát slavnou novinářkou, ale náhodou se octne v redakci časopisu o nejznámějšího časopisu módě, což je věc, o které nemá ani páru. Její šéfová, které má dělat osobní asistentku je naprostá fúrie, ale když Andy vydrží rok, dostane se do kterýchkoliv novin. Andy je ambiciózní a střelená. Vždycky byla miláčkem party, ale se zaměstnáním v Runway je toho na ni trochu moc. Ale je mi sympatická a mám ji ráda. Těším se, až si přečtu druhý díl knihy, kde uvidím, co se s ní bude dít dál.

To je moje top 10 oblíbených postav. Znáte některé z nich? A jaký k nim máte postoj? :) Nebojte se a piště do komentářů :)Příští týden se můžete těšit na desítku s podtitulem Filmová zpracování.
Mějte se a piště! :)

Share:

8 komentářů:

  1. Ok. James je tvůj..Pro toto meme! :D Ron Weasly? Really? Já vždycky, když mi někdo řekne jeho jméno, vzpomenu si jak "páchl jako prateta Tessie" a mám ho radši spíš jako filmového Rona než toho knižního. Z Harryho Stále preferuju milouše Voldyho a Snapea. To samé Andy Sachs - ta kniha mě děsně nebavila, ale ve filmu? Super výkon! :) Z řady nešťastných příhod jsem měla radši tu vynalézavou holku, co si vždycky stáhla vlasy do culíku, hm..

    Alex Rider! Věděla jsem, že ho sem dáš!!! :D :D HA!

    A na Kathy Reichs si mě teď nějak nalákala, mrknu po ní!

    Celkem těžké vymyslet to všechno, co? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chňa! :D James ♥.
      Ron je nejlepší, nejvtipnější a nejsuprovější kluk! :D Proti němu ani křivé slovo, nebo!! Já na ty bad guye zas tak neletím, já miluju ty hodný :D
      Přiznávám, že Andy je v seznamu trochu z nouze ctnost, protože jsem nahonem nedovedla vymyslet žádnou super postavu, která mi byla fakt sympatická a milá a zároveň jsem ji nezamýšlela, do dalších žebříčků...a film naprosto zbožňuju! :) Violet Baudelairovou taky můžu, ale Klause mám radši :)
      Alex Rider! Ještě řekni, že ho taky nemáš ráda! A jak jsi to mohla vědět?!? :D
      Na styl Kathy Reichs si člověk musí trochu zvyknout, ale hrozně mě ty detektivky baví (jinak je moc nemusím, ale jak to souvisí s forenzní antropologií, tak je to o dost zábavnější!)
      Prostě 10 příček je hrozně moc a hrozně málo zároveň! :D

      Vymazat
    2. Chněh. James. -_-

      Neříkám žádné křivé slovo proti Ronovi, jen, že jsem si myslela, že takové troubu (v dobrém, tím oživil všechno) nikdo do tohoto žebříku nedá! :D

      Já si ty další žebříky prolítla jen zběžně, neřeším, jestli něco budu chtít dát do jiných..to vůbec. To by bylo ještě 108x složitější.

      Alex Rider je super! :3 Nevím, prostě jsem to věděla. Mám totiž tajné věštecké schopnosti. (a objevím teleport).

      Já detektivky žeru jen, kdy je tam hoooodně dobrý vrah a hoooodně dobrá zápletka! :D

      btw... Já jsem tak ráda něčí inspirací! :D :D :D (Jsem totiž boží) :D

      Vymazat
    3. Boží a s věšteckými schopnostmi! To je něco! :D

      Vymazat
  2. Ron a Tyrion sú skvelí, tiež ich mám moc rada, Andy je fajn, ale nejaký vzťah k nej nemám :D Mám rada akurát filmovú Mirandu. Ostatných nepoznám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andy je príma, ale je fakt, že jsem si ji asi oblíbila hlavně kvůli filmu. Anne Hathaway mám moc ráda :) A jak jsem psala o komentář výše, v žebříčku je trošinku jako z nouze ctnost...ale mám ji ráda, ne že ne :)

      Vymazat
  3. Většinu jich ani neznám, ale na Ronovi se shodneme, mám ho radši než třeba Harryho :) Tyrion je úžasnej, ale moje srdcovka je Jon a Ygritte. Povahově jsou oba dost divní, ale dohromady jsou úžasní, skvěle fanatickej páreček :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, Ron je milionkrát sympatičtější a lepší než Harry :D
      A Jona mám taky ráda...taky mám ve svém srdci místečko pro bastardy, trpaslíky a zlomené věci... :D :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři